در تالار مرکزی شهر رشت

برگزاری اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان

فرماندار رشت با اشاره به وجود جاذبه و بسترهای متعدد و متنوع گردشگری تاریخی، اکو توریسم و گردشگری دریا محور در استان، اظهار داشت: شهرستان رشت با داشتن ظرفیت های بسیار گردشگری، از محبوب ترین مناطق استان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان با حضور فرماندار رشت و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان برگزار شد.

ولی جهانی در این نشست با اشاره به برگزاری همایش نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گفت: این همایش ۲۳ الی ۲۶ آبان در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: گیلان از جمله استان های است که فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد و بر اساس برنامه ریزی هایی انجام شد تا در هر شهرستان مطابق شرایط آن شهرستان سرمایه گذاری ها را انجام دهیم.

جهانی ادامه داد: پیش بینی ما این است که بیش از ۲۰۰ برنامه سرمایه گذاری به دبیر خانه ارسال شود و تا الان ۵۰ برنامه سرمایه گذاری به دبیرخانه ارسال شده است.

وی از دیگر اهداف این همایش را معرفی فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: پیشنهاد ما به وزارتخانه این بوده که گیلان به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در سواحل معرفی شود.

جهانی با بیان اینکه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری با حضور ۶۰ غرفه از شهرداری های مختلف استان در تالار مرکزی برگزار می شود، افزود: اولین هتل ۵ ستاره در مسکن در مرحله دریافت پروانه برای بهره برداری قرار دارد و همچنین موانع احداث هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت در حال برطرف شدن است که با احداث این هتل ظرفیت اقامتگاه ها رشت تکمیل می شود.

تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران در گیلان افزایش یابد

حمیدرضا امام پناهی نیز در این نشست، ضمن تشکر از متولیان برگزاری این همایش و نمایشگاه، اجرای برنامه هایی از این دست را کاری ارزشمند در زمینه شناساندن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان و شهرستان ها دانست و گفت: ارائه ظرفیت‌های گردشگری در قالب یک مجموعه پیوسته و منسجم برای معرفی به سرمایه‌گذاران و تلاش دستگاه ها برای تسریع در صدور مجوزهای قانونی لازم، از جمله مشوق های ضروری برای توسعه و ایجاد تحول در صنعت گردشگری استان است.

فرماندار رشت در ادامه فراوانی و پراکندگی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و دریامحور در سطح شهرستان های استان گیلان را زمینه‌ای مناسب برای تحقق اهدافی مانند تقویت سبد درآمدی خانوار و افزایش چشمگیر اشتغالزایی دانست و افزود: در این زمینه باید به گردشگری شهری در کنار سایر بسترهای موجود، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ذیل سرفصل های مشخص، مانند گردشگری شهری، گردشگری روستایی، گردشگری دریا محور، گردشگری تاریخی و گردشگری فرهنگی در آسانی تصمیم گیری و انتخاب بستر مناسب فعالیت سرمایه‌گذاران، تاثیر بسزایی خواهد داشت، یادآور شد: زمانی امکان موفقیت در برنامه‌ها و بهره مندی از نتایج مثبت توسعه صنعت گردشگری وجود خواهد داشت که تمایل به اسکان و ماندگاری گردشگران افزایش یابد.

امام پناهی گفت: با توسعه اماکن و زیرساخت های اسکان مسافران، امکان بهره مندی بیشتر از فواید اقتصادی ورود گردشگران در تمام ایام سال، فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به ورود بیش از ۵۲ میلیون مسافر در ۶ ماهه نخست سال جاری به استان، بیشترین اقامت گردشگران را در شهرستان رشت اعلام کرد و افزود: ساماندهی و نظارت بر فعالیت مسافر کاشانه ها، در کنار ارتقاء خدمات این مراکز، می توانند نقش مهمی در تمایل به ماندگاری مسافران در مناطق مختلف ایجاد کند.

فرماندار رشت در پایان گفت: همه تلاش ما ایجاد هتل های مناسب د رشت است و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

Share