مدیرکل گردشگری گیلان خبر داد؛

ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی در گیلان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آمادگی ۳ هزار و ۶۰۰ تأسیسات گردشگری این استان در ایام نوروز و برای پذیرایی از نوروزگردان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی بعد از ظهر شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به تشریح برنامه‌های ستاد خدمات سفر در گیلان پرداخت و اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در همه شهرستان‌ها تشکیل شد و تصمیمات خوبی برای تسهیل بخشی سفرهای نوروزی اتخاذ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به روستا محوری در حوزه گردشگری و جذب مسافر بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در بیشتر روستاهای گیلان فراهم شده است.

جهانی از نصب ۷۵ تابلوی گردشگری در نقاط مختلف گیلان خبر داد و اضافه کرد: اقدامات قابل تحسینی در معرفی نقاط گردشگری به ویژه مناطق روستایی گیلان صورت گرفته است.

او از ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی در گیلان خبر داد و افزود: اطلاعات جامعی از وضعیت سرویس‌ها و نمازخانه‌های بین راهی گیلان جمع آوری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برپایی ۶۰۰ غرفه صنایع دستی و تولیدات بومی در این استان خبر داد و بیان کرد: ورودی‌های گیلان محور برپایی غرفه‌های نمایشگاه صنایع دستی و و تولیدات بومی گیلان در نوروز خواهد بود.

جهانی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های زیست محیطی از سوی گردشگران و مسافران اضافه کرد: گردشگران و مسافران در حفظ و صیانت از مناطق طبیعی و اماکن تاریخی دقت نظر ویژه داشته باشند.

او از طرح معماری سنتی ویژه شمال کشور خبر داد و افزود: بر اساس این دستورالعمل ساخت و سازها در استان‌های شمالی بر اساس فرهنگ و زیست بوم منطقه صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ثبت ملی ۵۵ اثر در این استان خبر داد و اضافه کرد: تشکیل پرونده ثبت جهانی غار دربند رشی در دستور کار قرار گرفته است.

جهانی از آمادگی ۳ هزار ۶۰۰ تأسیسات گردشگری برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در نوروز خبر داد و بیان کرد؛ بیش از ۱۵ هزار خانه مسافر در مناطق مختلف گیلان وجود دارد.

او با اشاره به ساماندهی بندر چمخاله افزود: ساماندهی این بندر به اداره کل بنادر مرتبط است و میراث فرهنگی هم در این حوزه دغدغه مند است.

Share