با انتقاد از عملکرد شهرداری؛

درخواست عضو شورای شهر پیربازار برای استیضاح شهردار؛ جز نمایش هیچ کاری برای شهر و مردم انجام نشده

توفیقی با انتقاد از شهردار پیربازار گفت: در این یک سال جز نمایش هیچ کاری برای شهر و مردم عزیز و شهیدپرور شهر پیربازار انجام نشده. مردم آمار نمیخواهند عکس نمیخواهند، تبلیغات غیر مرتبط نمی‎خواهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اصغر توفیقی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر پیربازار در جلسه شورا خطاب به شهردار این شهر، ضمن برشمردن کاستی‌های و ناکارآمدی‌های به وجود آمده در مدیریت شهری پیربازار که موجب نارضایتی مردم شده است از رئیس شورای شهر درخواست که فرآیند استیضاح شهردار را آغاز کند.

مشروح نطق اصغر توفیقی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر پیربازار:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض سلام و احترام و خداقوت خدمت اعضا محترم شورا و همچنین مردم شریف و صبور شهر پیربازار و نیز بابت تحقق وعده صادق رهبری و سیلی محکم به رژیم غاصب اسراییل به تمامی ملت شریف ایران و همه آزادگان جهان تبریک عرض می‌نمایم.
مردم شریف پیربازار و همکاران محترم شورا با توجه به تاکید مصوب جلسه قبلی مجددا عنوان می‌نمایم: باتوجه به مشکلات شهر از جمله‌عدم بهسازی و شن ریزی کوچه‌ها و معابر شهری و خاموشی تیرهای چراغ برق در شش ماهه گذشته و همچنین مسکوت ماندن پروژه‌های عمرانی سطح شهر، حتی با تذکرات مکرر به شهردار محترم هیچ اقدامی در جهت رفع موارد صورت نپذیرفته و همچنین شهردار محترم پیربازار هنوز گزارش صورتهای مالی درآمد و هزینه بودجه سال ۱۴۰۳ را به شورا اعلام نکرده، اگر بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرده چگونه تحقق را گزارش و اگر تحقق پیدا نکرده که طبق شنیده‌ها نتوانسته آن را محقق کند باید دلایل‌عدم تحقق و کسری احتمالی بودجه را که نشان از ضعف شهرداری در کسب درآمدهای پیش بینی شده است را به شورا اعلام کند.
متاسفانه اصلاح احکام کارکنان شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده با اینکه قانون است و ابلاغ شده شهردار از اصلاح احکام و صدور حکم کارکنان جلوگیری نموده که این عوامل علاوه بر داشتن بار حقوقی در روحیه پرسنل زحمتکش شهرداری نیز برای خدمت‌رسانی به ارباب رجوع تاثیر مهمی دارد و باز متاسفانه شهردار اکثر امورات را به ۲ نفر از کارکنان سپرده و این باعث سرگردانی و شکایات مکرر مردم شده با اینکه بقیه کارکنان بیکار هستند و همه اینها موجب نارضایتی مردم گردیده باید از همه توان کارکنان به جهت خدمت به مردم استفاده شود.
همچنین برخوردهای نامناسب آقای شهردار با مردم و کارکنان باعث نارضایتی شدید شهروندان از شورای شهر شده است. و این ناکارآمدی‌ها باعث شده مراجعات مردم به شهرداری بسیار کم و شورا و شهرداری نزد مردم شدیدا زیر سوال رفته است. بنده چندین بار تمام این موارد را که ناشی از ضعف مدیریت شهردار میباشد را به شما همکاران عرض کرده‌ام و گفته‌ام که شهر و مردم در فشار هستند. در این یک سال جز نمایش هیچ کاری برای شهر و مردم عزیز و شهیدپرور شهر پیربازار انجام نشده. مردم آمار نمیخواهند عکس نمیخواهند، تبلیغات غیر مرتبط نمیخواهند مردم عمران و آبادانی میخواهند که نشان از پیشرفت شهر باشد را میخواهند.
ولی متاسفانه سکوت شما همکاران من در شورا که نماینده همین مردم هستیم باعث تاسف است. انگار شما بیشتر نماینده شهردار هستید تا مردم!
اما در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری که در خارج از مهلت قانونی و بسیار دیر به شورا برای تصویب ارسال شده که از نظر حقوقی ضعف عمده مدیریتی شهردار است. بودجه امروز به شورا ارسال شده که البته باید قبل از پایان سال نو به این شورا ارسال می‌کرد.

از ریاست محترم شورا خواستارم از اختیارات قانونی شورا استفاده کرده و فرایند و موضوع استیضاح شهردار را به نفع مردم آغاز نماید. بنده به عنوان خدمتگذار و نماینده مردم این موارد را به عنوان طرح سوال از شهردار محترم مطرح مینمایم که باید به صحن شورا آمده و به این موارد پاسخگو باشد چرا که این روند کاری شهردار را به هیچ عنوان به صلاح شهر و شهروندان نمی‎بینم.
توفیقات روز افزون را برای همه خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شهیدپرور و صبور پیربازار را از خداوند متعال خواستارم.

Share