فرماندار رودسر در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی عنوان کرد؛

پرداخت ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در رودسر | صنایع دستی و چادر شب آوازه جهانی دارد

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه دریافت تسهیلات تکلیفی به رونق صنایع دستی و چادر شب بافی قاسم آباد کمک می‌کند، گفت: صنعت چادر شب بافی یک‌صنعت خانگی است لذا باید آن را فراگیر کنیم و دولت هم در این راستا تاکنون ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به متقاضیان در رودسر پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حیدری فرماندار شهرستان رودسر امروز در گفت و گو با خبرنگار دیار میرزا در رودسر با بیان اینکه صنایع دستی و چادر شب در گیلان آوازه جهانی دارد، اظهار کرد: خوشبختانه با ثبت محصولات چادر شب بافی و دیگر محصولات صنایع دستی در قاسم آباد توانستیم از این برند جهانی بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ برند جهانی چادرشب بافی قاسم آباد بیان کرد: برای حفظ این برند جهانی  باید اقداماتی همچون توسعه تولید محصولات صنایع دستی، افرایش معلمین حوزه صنایع در فضای آکادمیک و پشتیبانی‌های مالی از صنعت و هنر صنایع دستی انجام شود.

فرماندار شهرستان رودسر نقش دولت در توسعه صنایع دستی و حفظ برند جهانی چادرشب بافی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: دولت در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند به این امر کمک کند ولی تا زمانی که زنجیره تکمیل نشود مشکلی برطرف نشده و تنها راه توسعه صنایع دستی و چادر شب بافی حضور مردم و سرمایه‌گذای از طریق دریافت تسهیلات تکلیفی است.

حیدری با بیان اینکه دریافت تسهیلات تکلیفی به رونق صنایع دستی و چادر شب بافی قاسم آباد کمک می‌کند، افزود: صنعت چادر شب بافی یک‌صنعت خانگی است لذا باید آن را فراگیر کنیم و دولت هم در این راستا تاکنون ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به متقاضیان در رودسر پرداخت کرده است.

گفتنی است، در آستانه نوروز ۱۴۰۳ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در رودسر برپا شد.

عکس: ابوالفضل شکری

Share