آشنایی با درب داخل و انواع آن

درب داخلی با جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این محصول می‌تواند از جنس ام دی اف با روکش پی‌وی‌سی باشد.

یکی از انواع محبوب و پرفروش درب که در محیط داخلی ساختمان‌ها به کار می‌رود، درب داخلی یا درب اتاقی است. این درب معمولاً در ورودی اتاق‌های داخل ساختمان نصب می‌شود و وظیفه جداسازی فضاهای داخلی ساختمان از یکدیگر را دارد. این اتاق‌ها می‌توانند اتاق خواب، اتاق کار، حمام، سرویس بهداشتی و… باشند.

این را می‌دانیم که درب ورودی ساختمان نیاز به امنیت زیادی دارد به همین دلیل است که در ورودی ساختمان‌های اداری یا مسکونی از درب ضد سرقت استفاده می‌شود اما دربی که در داخل ساختمان نصب خواهد شد، احتیاج به امنیت بالایی ندارد. به همین دلیل درب داخلی دارای استراکچر خاصی نیست و قفل‌های مستحکم و خاصی روی آن دیده نمی‌شود. شرکت دژ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور محسوب می‌شود، در ادامه انواع درب داخلی را به شما معرفی خواهد کرد و توضیحات مهمی را به شما ارائه خواهد داد.

جنس درب داخلی

درب داخلی با جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این محصول می‌تواند از جنس ام دی اف با روکش پی‌وی‌سی باشد. ممکن است که درب داخلی از جنس ام دی اف با روکش چوب ساخته شود. این محصول می‌تواند از جنس HDF، تمام چوب راش و بلوط، ‏ABS و… باشد. اما نکته مهمی که در مورد جنس درب داخلی باید به آن توجه نمود، محل نصب آن است. بدیهی است جنس‌هایی مانند PVC و ABS که ضد آب هستند، باید در ورودی سرویس بهداشتی و حمام نصب شوند.

پلی‌وود هم جنسی بسیار مستحکم است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و رطوبت بالا، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند برای محیط‌های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و حمام مناسب باشد. در حالت کلی باید بدانید که جنس تمام چوب بسیار مستحکم است، طول عمر بالا و زیبایی ظاهری فوق‌العاده‌ای دارد اما وزن آن سنگین می‌باشد. نکته مهم دیگری که باید از آن مطلع باشید این است که محصولاتی با روکش مصنوعی دارای طرح‌های متنوعی هستند.

انواع درب داخلی

درب داخلی دارای انواع مختلفی مانند درب اتاق خواب، درب فریم لس، درب آکوستیک، درب استیل پلاست و درب ضد آب می‌باشد. جالب است بدانید که درب اتاق خواب خود به چهار نوع مدرن، کلاسیک، ریلی و سفید تقسیم‌بندی می‌شود. در واقع درب‌های اتاق خواب از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع درب داخلی محسوب می‌شوند. نکته‌ای که معمولاً در دکوراسیون داخلی ساختمان به آن دقت می‌شود، هماهنگی درب اتاقی با دکوراسیون داخلی محیط است.

درب اتاق خواب مدرن

درب اتاق خواب مدرن معمولاً در فضاهایی به کار می‌رود که دارای دکوراسیونی مدرن و مینیمال باشد. این محصول معمولاً به صورت ساده و شیکی ساخته می‌شود و گاهی طرح‌هایی با اشکال مکعبی و زاویه‌دار روی آن مشاهده می‌شود.

درب اتاق خواب کلاسیک

درب اتاق خواب کلاسیک برای ساختمان‌هایی که دکوراسیون داخلی آنها کلاسیک و شیک است، بسیار مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است که درب اتاق خواب کلاسیک معمولاً دارای طرحی شلوغ است و روی آن برجستگی‌های منحنی به چشم می‌خورد.‌ اگر دکوراسیون داخلی ساختمان شما حال و هوایی کلاسیک دارد، می‌توانید از این محصول بهره ببرید.

درب ریلی اتاق خواب

از نام درب ریلی مشخص است که ساختار آن به صورتی می‌باشد که درب روی یک ریل توکار یا روکار، به سمت چپ و راست حرکت می‌کند و در واقع این‌گونه باز و بسته می‌شود. درب ریلی غالباً برای اتاق خواب‌هایی به کار می‌رود که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب لولایی وجود ندارد. این محصول بسیار شیک و زیبا است.

درب اتاق خواب سفید

بدیهی است که رنگ این درب، سفید می‌باشد. به همین منظور برای ساخت درب اتاق خواب سفید از جنس ام دی اف استفاده می‌شود. این درب بسیار زیبا است و می‌تواند برای افرادی که به رنگ‌های روشن علاقه دارند، انتخابی مناسب باشد.

درب ضد آب

همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد، معمولاً این محصول از جنس‌هایی مانند ABS، پلی‌وود و PVC تولید و عرضه می‌شود. اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی درب ضد آب مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و بخار آب می‌باشد. البته لازم به ذکر است که جنس پلی‌وود در برابر شرایط آب و هوایی مختلف هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و می‌توان آن را در قسمت‌های مختلف ساختمان نصب نمود.

درب داخلی شرکت دژ

شرکت دژ یکی از برترین تولید کنندگان انواع درب در سراسر کشور محسوب می‌شود که انواع مختلف درب داخلی را نیز تولید و عرضه می‌کند. مجموعه دژ انواع درب داخلی با ابعاد مورد نیاز شما دوستان گرامی را سفارش‌سازی می‌کند. این یعنی شما دوستان گرامی می‌توانید محصول مورد نیاز خود را در طرح، جنس و ابعاد مورد نیازتان به این شرکت سفارش دهید تا متناسب با محل نصب در ساختمان ساخته شود. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید.

Share