بررسی اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

کیفیت های متفاوتی از درب های ضد سرقت در بازار موجود می باشد که انتخاب بهترین و مناسب ترین آنها به شناخت کیفیت متریال تشکیل دهنده این گونه درب ها نیاز دارد.

اگر امنیت لازم برای منازل، ساختمان ها اداری و تجاری و … فراهم نشود، به راحتی از این ساختمان ها دزدی صورت می گیرد، استفاده از درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی تا حد بسیار زیادی از دزدی ها جلوگیری خواهد کرد، زیرا اولین مرحله دزدی، ورود به محل دزدی است، در همین راستا در این مقاله، بررسی اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت مورد بررسی قرار گرفته شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان با ما همراه باشید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت ممکن است از نظر ظاهر شبیه درب های معمولی باشند اما این نوع درب ها با ساختار و اجزای تشکیل دهنده ی متفاوت خود، ایمنی ساختمان های مختلف را چند برابر می کنند.

درب ضد سرقت نسل جدیدی از درب های آپارتمانی است که نسبت به انواع قدیمی مقاومت بسیار بیشتری دارند و ایمنی آن ها به طرز قابل توجهی بالا رفته است. تکنولوژی ساخت این درب ها باعث شده که ایمنی خانه را افزایش دهند. چون دارای قفل های استاندارد و با امنیت خیلی بالا هستند. قفل هایی که باز کردن شان به آسانی امکان پذیر نبوده و البته کار هر کسی نیست.

 انواع درب های ضد سرقت:

  • درب های ضد سرقت فولادی (Openwork) : ساختار این گونه درب های ضد سرقت از فولاد یا آهن نرم تشکیل شده است که یک قطعه شیشه آب دیده در پشت پنل درب ها قرار دارد.
  • درب های ضد سرقت چوبی یا فایبرگلاس: درب ضد سرقت چوبی از ترکیب چوب و فلز تشکیل شده است و از نظر ظاهری شبیه درب های معمولی بوده اما با کیفیت بهتر و متفاوت تری هستند.

در واقع درب های ضد سرقت از چندین لایه تشکیل شده اند که  مهمترین ویژگی این درب ها وجود یک لایه داخلی از جنس فولاد با مقاومت بسیار زیاد می باشد. که ی دارد.

جهت زیبایی این نوع درب ها، لایه فولادی داخلی درب با ورقه های چوبی از جنس MDF، HDF، فلز، شیشه و … روکش می شود.

 فضای داخلی بین لایه فولاد و ورقه های چوبی نیز با پشم سنگ(  عایق حرارتی، صوتی و ضد قارچ )، پر می گردد.

با نصب اجزای امنیتی نظیر؛ قفل های کارتی هوشمند، قفل های چشمی، زنگ های هشدار دهنده، زنجیرهای مقاوم، نرده ها، و قفل های اثر انگشتی بر روی درب های ضد سرقت سطح ایمنی آنها افزایش داده می شود.

درب ضد سرقت  از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اجزای اصلی درب های ضد سرقت عبارتند از :

  • ساختار (استراکچر): بخش اصلی و مهم درب های ضد سرقت که کلیه اجزای درب روی آن نصب می شود، ساختار یا استراکچر آن می باشد.

استراکچر، شاسی یا متریال اصلی درب ضد سرقت است که هر چقدر باکیفیت تر باشد، امنیت ناشی از آن، از ورود دزدان به ساختمان  جلوگیری خواهد کرد.

استراکچر درب های ضد سرقت از کلاف فلزی، کمربندهای فلزی و صفحه های فولادی تشکیل شده که با توجه به ضخامت های مورد نیاز از پروفیل فولاد به کار رفته در این نوع درب ها، استراکچر درب در دو نوع ساخته می شود.

  • چهارچوب: چهارچوب درب های ضد سرقت از یک ورقه فلزی با ضخامت ۱.۵ تا ۲ میلی متر ساخته می شود.

رنگ پودری الکترواستاتیک بکار رفته در رنگ کردن چهارچوب سبب ضد خش شدن آن خواهد شد.

اجزای چهارچوب درب ضد سرقت شامل؛ لولا، پیچ لولا، نوار درزگیر پلاستیکی، بدنه، قاب زبانه، ریل موقت و فضای خالی( جهت ثابت نگه داشتن چهارچوب درب روی دیوار)، زنجیر، چشمی، قفل پستچی ودرکوب می باشد.

  • پنل یا روکش : روکش یا پنل ظاهری درب ضد سرقت که در مدل ها، رنگ ها و طراح های مختلفی تولید می شود، نقش مهمی در زیبایی درب دارد.

عمدتا پنل درب های ضد سرقت از جنس MDF با ضخامت ۸ الی ۱۲ میلیمتری ساخته می شود .

روکش درب های ضد سرقت را می توان از نوع؛ روکش PVC، روکش طبیعی چوب، روکش برجسته لوکس، روکش CNC، روکش ملامینه، های گلس ،CPL، لمینیت و … به صورت مدرن یا کلاسیک تولید کرد.

روکش های طبیعی چوب نظیر MDF نسبت به روکش های مصنوعی نظیر PVC قیمت بالاتری دارند.

  • یراق آلات: یراق آلات ابزاری هست که بر روی درب نصب می شوند و عبارتند از:
  • قفل درب ضد سرقت: قفل درب ضد سرقت قلب آن است که جهت ایجاد استحکام بالا از چندین زبانه تشکیل می شود( امنیت بالاتر درب ضد سرقت با تعداد زبانه های بیشتر محقق می شود)

نوع، تعداد و زبانه های قفل درب ضد سرقت از تفاوت های مهم این نوع درب ها با درب های معمولی است.

قفل های هفت زبانه رایج در بازار کشور، در برابر زنگ زدگی و رنگ رفتگی مقاومت بالایی دارند.

  • دستگیره درب ضد سرقت: دستگیره درب ضد سرقت که از جنس چوب یا فلز ساده تولید می شود، جهت باز و بسته کردن درب مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه یک درب ضد سرقت مناسب خریداری کنیم؟

چنانچه اطلاعاتی کافی در رابطه با چگونگی کیفیت اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت ندارید، بهتر است از فردی که در این زمینه اطلاعات تخصصی دارد، کمک بگیرید زیرا نوع درب ضد سرقت را باید با توجه به نوع ساختمان و میزان امنیت مورد نیاز آن انتخاب کرد.

کیفیت اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت تعیین کننده قیمت نهایی آن خواهد بود، اگر چه برای هر ساختمانی نیاز به خرید درب ضد سرقت گران قیمت نخواهد بود، اما بهتر است که بر هر نوع ساختمانی نیز بهترین و با کیفیت ترین درب مناسب آن ساختمان انتخاب گردد.

کیفیت های متفاوتی از درب های ضد سرقت در بازار موجود می باشد که انتخاب بهترین و مناسب ترین آنها   به شناخت کیفیت متریال تشکیل دهنده این گونه درب ها نیاز دارد، از این رو قبل از انتخاب درب لازم است از فروشندگان درب های ضد سرقت یا سایت های معتبر ارائه دهنده مقالات مفید در این زمینه، کلیه اطلاعات مربوطه را کسب کنید.

Share