عبادیان: در حکومت اسلامی مناسبت های دینی و مذهبی باید در اولویت قرار گیرد

برگزاری عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان در آستارا

عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت علی (ع) با شرکت روزه داران و مومنان در سطح خیابان های شهر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  دسته عزاداری روز دوشنبه از مقابل سپاه تا مسجد علی بن ابیطالب (ع) آستارا برگزار شد و مردان و زنان سیاه پوش، عشق و علاقه خود را به امیر مومنان نشان دادند.
تعدادی از گردشگران نوروزی و شیعیان جمهوری آذربایجان نیز در بین عزاداران حضور داشتند و بیشتر خیابان ها با پرچم های عزا، سیاه پوش و تعداد زیادی از واحدهای تجاری مسیر عزاداری تعطیل شده بود.
به همین مناسبت جمعی از عاشقان امام علی (ع) از روستاهای اطراف آستارا و شهرستان های همجوار به زیارت آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا شتافتند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع عزاداران سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مسجد امام علی (ع) آستارا گفت: در زمان حکومت علی بیشترین توطئه ها علیه‌شان صورت گرفت و هم اکنون نظیر این توطئه‌ها تکرار می شود و پیروزی این ملت در کشورهای مقاومت خارچشمی برای دشمنان شده است.
حجت‌الاسلام یحیی عبادیان با اشاره به حضور چشمگیر مردم در آئین های اهل بیت (ع)، افزود: در حکومت اسلامی مناسبت های دینی و مذهبی باید در اولویت قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر جاری شود.
وی ادامه داد: امروز باید از امران به معروف و ناهیان از منکر پشتیبانی کنیم و در کنار کارهای فرهنگی باید تذکر لسانی در حوزه تهاجم فرهنگی انجام شود.
عبادیان با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت ما در گرو تبعیت از سیره علی (ع) است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با تمام قدرت از ولایت، در برابر بدخواهی و تفرقه افکنی دشمن دفاع و برای آمادگی در این راه در کسب معارف دین اسلام تلاش کنند.

Share