فرماندار آستارا اعلام کرد؛

۲ مدرسه برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان برف حیران تعیین شد

فرماندار آستارا گفت: بارش شدید برف در گردنه حیران این شهرستان آغاز شده است و دو مدرسه برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان احتمالی برف تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  فرماندار آستارا گفت: بارش شدید برف در گردنه حیران این شهرستان آغاز شده است و دو مدرسه برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان احتمالی برف تعیین شده است.

محمدرضا شهاب‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: خودروهای امدادی توسط راهداری، بخشداری، هلال‌احمر و شهرداری در نقاط حادثه خیر آماده باش هستند و ذخایر نمک به اندازه کافی برای رفع یخبندان گردنه حیران موجود است.

وی اضافه کرد: علاوه بر ۲ مدرسه یک مسجد نیز برای اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف تعیین شده است و در حال حاضر نیروهای مرزبانی به خودروهای حادثه دیده در گردنه حیران امدادرسانی می کنند.

شهاب زاده ادامه داد: ۱۰ مادر باردار در مناطق صعب‌العبور آستارا هستند و نیروهای بهداشت باید آمادگی لازم برای امدادرسانی احتمالی به آن مادران را داشته باشند‌.

فرماندار آستارا با اشاره به آغاز بارش برف در مناطق شهری و پایین دست، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سومین سال خشکسالی را سپری میکنیم، این برف نعمتی برای تامین ذخایر آبی است.

وی ادامه داد: با همکاری خیران و بخشداری مرکزی آستارا ۵۰۰ بسته لواش برای خانواده های گرفتار در مناطق صعب العبور آماده شده است.

فردین فرتوت نیا رییس هواشناسی آستارا هم گفت: دمای فعلی هوا در آستارا سه درجه بالای صفر است و طبق پیش بینی ها بارش برف به میزان ۱۵۰ سانتیمتر در ارتفاعات و حدود ۵۰ سانتیمتر در مناطق شهری آستارا دور از انتظار نیست و این وضعیت جوی تا فردا ادامه خواهد داشت

Share