نماینده منتخب مردم آستارا تاکید کرد؛

مسوولان استانی نسبت به بندر آستارا کم لطف هستند | پل مرزی به طور کامل افتتاح نشد

نماینده منتخب مردم آستارا با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده است.

ولی داداشی - آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی داداشی نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از واردات کشور روسیه از جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۷ و با تحریم روسیه واردات محصولات کشاورزی از سمت ایران و ترکیه گسترش پیدا کرد و همین امر منجر به افزایش ترافیک در ترانزیت آستارا شد.
وی با اشاره به مکاتبات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث پل دوم در مرز آستارا و کشور آذربایجان گفت: در همان سال به وزارت راه و شهرسازی مکاتباتی برای افتتاح پل دوم از مرز آستارا به کشور  آذربایجان احداث شود و حتی طرح آن نیز نوشته شده بود و سپس این مبحث در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان مطرح و در توافقات بین المللی احداث گذرگاه و پل دوم مصوب شد.
نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید برعدم تکمیل کامل پل دوم مرزی بین بندر آستارا و جمهوری آذربایجان افزود: متأسفانه این پل به طور کامل افتتاح نشد و راه احداثی برای این پل هنوز تکمیل نشده است و بنده در سال ۹۸ کمربندی را ۲ بانده کردیم تا کامیون‌ها به سمت پل باغ سیروس بروند ولی دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.
داداشی نقش استفاده از مسیر ترانزیت دریایی در بندر آستارا را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: آستارا شهری است که هاب حمل و نقل دریایی، ریلی و زمینی است ولی از مسیر دریایی به نحو احسنت استفاده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به بحث ترافیک کامیون‌های ترانزیتی باید ورود کند، افزود: با توجه به حاشیه‌های کشور آذربایجان، این کشور به قبول تریلی‌ها تعلل می‌کنند لذا کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان باید در کنار وزارت خارجه ورود کرده و این مشکل را برطرف کند.
به گفته نماینده منتخب مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی دولت باید از ظرفیت بندر آستارا برای توسعه ترانزیت استفاده کند زیرا آستارا بنادر نزدیک به روسیه بوده و به راحتی میتواند  تجارت دریایی را گسترش دهد.
داداشی با درخواست از دولت در خصوص ورود شرکت کشتی‌سازی خزر و جمهوری اسلامی در بندر آستارا به منظور افزایش ترانزیت دریایی گفت: در گیلان اختلاف سلیقه‌ای در خصوص بندر آستارا وجود دارد و تاکنون از این بندر به طور ۱۰۰ درصدی استفاده نشده و کشتی‌ها نمی‌توانند وارد این بندر شوند و این کم لطفی نسبت به این بندر است لذا اگر برطرف شود مسیر حمل و دریایی نقش مهمی در کاهش ترافیک تریلی‌ها انجام خواهد داد.

Share