در مناظره انتخاباتی مسجد جامع آستانه‌اشرفیه

سؤال بدون پاسخ تیغ‌نورد از نجفی: سرنوشت سازه تاریخی آستانه‌اشرفیه چه شد

اسماعیل تیغ نورد جلالی داوطلب حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه گفت: در مرداد ماه سال جاری سازه تاریخی در آستانه‌اشرفیه در حین خاک برداری درمانگاه بهداشت کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل تیغ نورد جلالی امشب در مناظره انتخاباتی مسجد جامع آستانه‌ اشرفیه اظهار کرد: در مرداد ماه بقایای کشف شده سازه تاریخی ۳۰۰ساله در حسن گودبرداری از محوطه مرکز بهداشت آستانه کشف شد که به همین دلیل عملیات گودبرداری و احداث درمانگاه به دلیل احتمال وجود اشیای تاریخی متوقف شد.

تیغ نورد با انتقاد ازعدم پیگیری و اعلام موضع نماینده شهرستان در این باره بیان کرد: متاسفانه باوجود گذشت این همه مدت هنوز اعلام موضعی در باب این فاجعه تاریخی مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای ما سرنوشت‌ این سازه مبهم است که چه بلایی بر سر آن آمده افزود: این سازه تاریخی کشف شده در آستانه‌اشرفیه به طول ۱۵ متر بوده و برای بررسی بیشتر و کاوش‌های باستان‌شناسی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

تیغ نورد همچنین با اشاره به اینکه چرا باید عملیات عمرانی چنین موضع مهمی شبانه صورت گیرد افزود: باید در باره تخریب یا کشف چنین مسیله‌ای از پیمانکار پروژه سوال کرد.

تیغ نورد خطاب به نجفی گفت: من روی نام آستانه‌اشرفیه و تاریخ آن تعصب دارم و پسوندم نیز جلالی است.

نکته جالب اینکه نجفی هیچ پاسخی به سوال اسماعیل تیغ نورد در ارتباط با این موضوع نداد.

گفتنی است در طی یک ماه اخیر دو تن از مدیران شهرستان آستانه‌اشرفیه ازجمله مدیر مرکز بهداشت شهرستان آستانه‌اشرفیه عزل شدند.

متأسفانه طبق اعلام میراث فرهنگی، در اثر گودبرداری بیش از ۹۰ درصد حجم سازه نابود شده و فقط بخش ناچیزی از آن باقیمانده و بسیاری از اهالی بومی معتقدند که در روند و پس از خاکبرداری سؤالات بی‌پاسخی وجود دارد.

Share