انتخابات 1402 همراه با دیارمیرزا؛

دوقطبی قربانی – نجفی در انتخابات آستانه اشرفیه؟! | کدام کاندیدا معادله انتخابات را بر هم میزند؟!

آیا باید شاهد شکل گیری دوقطبی قربانی _ نجفی در انتخابات امسال باشیم یا شخص سوم دیگری معادلات را بهم خواهد زد؟! برای پاسخ به این سوال باید منتظر روزها و ماه‌های آینده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرستان آستانه‌اشرفیه قطب مذهبی گیلان به عنوان یکی از سیاسی‌ترین شهرستان‌های استان است که «نقیض» نقش پررنگی در انتخاب مردمانش دارد.

انتخاباتی که معمولاً مردم برای رأی نیاوردن یک داوطلب به داوطلب دیگر رأی می‌دهند و امسال نیز شاید چنین رویه‌ای بر فضای سیاسی شهرستان آستانه‌اشرفیه حکمفرما باشد.

امسال در حوزه انتخابیه شهرستان آستانه‌اشرفیه، ۳۴ داوطلب نمایندگی ثبت نام قطعی خود را به ثبت رساندند که از این بین ۳۱ داوطلب مرد و سه داوطلب زن هستند.

۳۴ داوطلبی که برخی باتوجه به حضور چندین باره کاندیداتوری حتی موفق به راهیابی به مرحله نهایی رقابت نمایندگی مجلس نشده و یحتمل ممکن است بازهم نشوند؛ اما حضورشان شاید به واسطه حمایت شب آخری از کاندیداهای مستعد، خالی از آورده برایشان نباشد که یکی از شاخص‌ترین این چهره‌ها حسن شاخصی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی است.

حضور برخی چهره‌هایی که در محافل کوچکتر موفق به اخذ رأی از مردم شدند نیز انگیزه‌ای برای حضورشان در پارلمانی بزرگتر شده تا شاید اینبار قرعه نقیض بنامشان بیفتد که شاید اسماعیل (رضا) تیغ‌نورد جلالی عضو پیشین شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه شاخص‌ترین این چهره‌ها باشد که وی نیز باید منتظر تأیید نهایی شورای نگهبان بماند.

اما هستند کاندیدایی که علی‌رغم ازدست دادن برخی حامیانشان، اگر موفق به راهیابی به مرحله پایانی رقابت شوند می‌توانند به واسطه فاصله حضورشان در عرصه تقنینی و با تکیه بر حافظه ضعیف مردم از ضعف‌های عملکردیشان، رقیب جدی برای نماینده فعلی شوند که برخلاف آن‌ها اتفاقاً املای نوشته شده‌اش همین امروز زیر دست مردم است.

در جمع ثبت‌نامی‌ها محمدحسین قربانی نماینده اسبق مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی یکی از همین کاندیداهاست که باید دید آیا تا پایان ماراتن انتخابات مجلس می‌ماند یا مانند دوره گذشته از ادامه رقابت پیش از اعلام نهایی شورای نگهبان انصراف می‌دهد.

باتوجه به‌ عدم ثبت نام ریحانه احمدی و فرهاد شوقی عملاً باید منتظر نتیجه صلاحیت کاندیداهای ثبت‌نامی ماند و البته رویه حضور چهره‌های ثبت‌نامی در رسانه‌ها خود می‌تواند نشانه‌ای از ماندن آن‌ها در دور پایانی رقابت باشد.

آیا باید شاهد شکل گیری دوقطبی قربانی _ نجفی در انتخابات امسال باشیم یا شخص سوم دیگری معادلات را بهم خواهد زد؟! برای پاسخ به این سوال باید منتظر روزها و ماه‌های آینده بود.


سرویس انتخابات دیارمیرزا در روزهای آینده به بررسی سایر حوزه های انتخابیه و همچنین معرفی گزینه های شاخص خواهد پرداخت.

Share