رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش خبر داد؛

رها سازی یک بهله پرنده حمایت شده شاهین در طبیعت تالش+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رامین شیلاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش در خصوص رهاسازی یک بهله پرنده حمایت شده شاهین در تالش گفت: به همت دو نفر ار دوستداران و حامیان طبیعت یک بهله پرنده حمایت شده و ارزشمند شاهین که از ناحیه سینه زخمی و دچار آسیب جدی شده بود را پس از دو ماه نگهدای و تیمار و تغذیه و درمان و اطمینان از بهبودی در طبیعت رها سازی کردند.

وی گفت: پرندگان شکاری که در رأس هرم غذایی قرار دارند و حضور آن‌ها در طبیعت به جهت از بین بردن طعمه‌های بیمار و ممانعت از بروز بیماری در حیات وحش حائز اهمیت می باشد لذا مطالعه بر روی آن‌ها و شناسایی مناطق پراکنش، تعداد و نوع گونه با توجه به اینکه جزء گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض و مورد حمایت سازمان‌های بین المللی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش می باشند ضروری است.

شیلاتی با قدردانی از شهروندان حامی حیات وحش، حفاظت از حیات وحش را وظیفه‌ای عمومی دانست و اظهار کرد: حفظ ذخایر جانوری و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نیست و در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد حفظ گونه‌های جانوری استان باشیم. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش از مردم، همیاران و دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

Share