مسئول حفاظت محیط‌زیست خمام:

تحویل سه توله گربه جنگلی به محیط زیست گیلان+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمدرضا روشنی» مسئول حفاظت محیط‌زیست خمام در این باره گفت: این توله گربه‌های جنگلی جهت تیمار و مراقبت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان منتقل گردید.

«سینا اخوان حسن آبادی» که این توله گربه جنگلی‌ها را مشاهده کرده بود، نیز گفت: بعد چند روز وقتی که مطمئن شد مادرشان به هر دلیلی آنجا پیدا نیست، با محیط‌زیست جهت تحویل توله‌ها هماهنگ کرد.

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این خصوص اظهار داشت: از مردم طبیعت دوست استان درخواست می‌کنیم از دست زدن به نوزادان حیات وحش و یا جوجه‌های پرندگان جدا خودداری کنند و چنانچه مواردی از نوزادان را در اطراف آشیانه یا محل زادآوری مشاهده کردند با رعایت فاصله مجاز نسبت به اطلاع‌رسانی به محیط زیست اقدام نمایند.

وی افزود والدین نوزادان حیات وحش برای تهیه غذا و تغذیه مجبور به ترک نوزادان بوده و بعد از مدتی دوباره به آشیانه و نزد نوزادان باز خواهد گشت.
«عشوری» افزود: گربه جنگلی یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) می‌باشد.

این گربه با جثه‌ای حدود دوبرابر گربه‌های معمولی در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب‌ها و نیزارها زندگی کرده و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه‌های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد می‌شوند.

اگرچه از تعداد این گربه‌ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن‌ها رو به کاهش است.

Share