محمدی در شورای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

بیش از ۷۸ درصد از عرصه‌های گیلان جزء جنگل و مرتع است | صدور سند برای بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این نشست گیلان را پرچمدار منابع طبیعی دانست و گفت: بیش از ۷۸ درصد از عرصه‌های استان گیلان جزو جنگل و مرتع است و باید ۳۲ میلیون اصله نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در این استان کشت شود و تاکنون ۱۳ میلیون اصله نهال را برای این برنامه آماده کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز با حضور روح الله رحمانی مهر، مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام کریم عاشوری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و مسئولان سازمان‌های تابعه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این نشست گیلان را پرچمدار منابع طبیعی دانست و گفت: بیش از ۷۸ درصد از عرصه‌های استان گیلان جزو جنگل و مرتع است و باید ۳۲ میلیون اصله نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در این استان کشت شود و تاکنون ۱۳ میلیون اصله نهال را برای این برنامه آماده کرده‌ایم.

صالح محمدی با اشاره به جنگ آینده که جنگ آب، غذا و ژن است بر برنامه‌ریزی درازمدت امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: استان گیلان علی رغم وسعت کوچکش توانایی تولید ۵ میلیون تن محصول کشاورزی را دارد و ما تا امروز به تولید ۳/۵ میلیون تن دست یافتیم و با در پیش گرفتن رویکرد دانش بنیان حتماً به عدد ۵ میلیون خواهیم رسید.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در استان گیلان با اشاره به پشت سر گذاشتن سال سخت آبی در استان گفت: اتکای ۷۱ درصد آبیاری کشاورزی گیلان به سد سفیدرود است و در سال کم بارشی با هماهنگی همه دستگاه‌ها در قالب شورای حفاظت از آب توانستیم بهره‌وری آب را ایجاد کرده و در شرایط سخت نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه به افزایش محصول هم رسیدیم و این اقدام در تاریخ کشاورزی گیلان ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: در سنددار کردن اراضی کشاورزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تاکنون ۸۷ درصد از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است و برای بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی سند کشاورزی صادر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: در زراعت چوب گیلان رتبه سوم را به لحاظ سطح و رتبه اول را به لحاظ تولید داشته و این در حالی است که بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب مواد مورد نیاز کارخانه‌های سلولزی کشور است و تولید ما ۶ میلیون تن است.

وی از زراعت چوب در ۵۳ هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان خبر داد و گفت: اولین استانی هستیم که زراعت چوب را در الگوی کشت مشخص کردیم و از این بابت یارانه اختصاص دادیم.

محمدی تصریح کرد: در اشتغال به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در سامانه رصد در وزارت تعاون عمل کردیم.

وی گفت: با همه سختی‌ها و مشکلات در جوجه ریزی رکورد را در استان شکسته و ۴۹.۹ درصد افزایش جوجه ریزی در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته داشتیم.

Share