مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اعلام کرد:

استقبال گیلانی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی؛ دسترسی ۳۶۱ فروشگاه مسدود شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بالغ بر ۹۰ درصد جمعیت گیلان را گیرنده یارانه دانست و اظهار کرد: ۶۰ درصد مشمولان دهک‌های یک تا هفت تاکنون از طرح فجرانه استفاده کرده‌اند که نشان دهنده استقبال چشمگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای طرح کالابرگی «فجرانه» به مناسبت دهه فجر به مدت سه ماه، اظهار کرد: کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی جهت خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

وی مبلغ کل خرید ۱۱ قلم کالابرگی را ۷۴۳ هزار تومان دانست که فقط ۵۲۳ هزار تومان آن توسط سرپرست خانوار پرداخت می‌شود و ادامه داد: اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و در راستای حمایت از امنیت غذایی خانوار ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف دولت و مجلس در طرح کالابرگ الکترونیکی را تقویت سبد غذایی خانوار دانست و تاکید کرد: شرط بهره مندی از اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی، خرید کامل سبد کالابرگی با وزن مشخص است تا هدف طرح محقق شود.

آقاجانی از برخورد با فروشگاه‌های متخلفی خبر داد که موجب سردرگمی مردم و ایجاد ابهام برای آن‌ها شده‌اند و گفت: تاکنون دسترسی ۳۶۱ فروشگاه را مسدود کرده ایم.

وی با اشاره به فعال شدن ۴۳۲ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و ۳۰۶۵ فروشگاه خرد در طرح کالابرگ الکترونیکی، یادآور شد: تشکیل هرگونه صف و ازدحام غیرطبیعی بوده و خبر از تخلف و تبانی می‌دهد که ذیل این تخلف، عمدتا تخلفات دیگری مثل عرضه بدون فاکتور، فاکتورهای صوری، گرانفروشی و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته نیز انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی (فارا) به صورت آنلاین نظارت بر فروشگاه‌ها را انجام می‌دهد، تاکید کرد: نظارت‌های میدانی نیز با محوریت گشت‌های مشترک اداره کل صمت استان در دستور کار است.

وی هفدهم هر ماه لغایت هفدهم ماه بعد را فرصت استفاده از اعتبار تشویقی دانست و متذکر شد: هیچ الزامی برای خرید یک دفعه ۱۱ قلم وجود ندارد و سرپرست خانوار می‌تواند در طول ماه خرید خود را انجام دهد؛ هم‌چنین خرید اقلام در گروه لبنیات شناور است و افراد می‌توانند بسته به نیاز خود خرید کنند.

آقاجانی استفاده از کالابرگ الکترونیکی را کاملا اختیاری دانست و اضافه کرد: نگاه دولت حفظ امنیت غذایی خانوارهاست و موضوع حذف یارانه نقدی را دنبال نمی‌کند.

وی بالغ بر ۹۰ درصد جمعیت گیلان را گیرنده یارانه دانست و اظهار کرد: ۶۰ درصد مشمولان دهک‌های یک تا هفت تاکنون از طرح فجرانه استفاده کرده‌اند که نشان دهنده استقبال چشمگیر است.

Share