فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان | حضور۲۰۸ تیم گشت پلیس برای خدمت‌رسانی به شهروندان

فرمانده انتظامی استان گیلان از آغاز طرح نوروزی پلیس خبر داد و گفت: پلیس با ۲۰۸ تیم گشت خودرویی و موتوری پلیس به استعداد ۸۱۳ نفر به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار «عزیزاله ملکی» در مراسم آغاز طرح نوروزی پلیس گیلان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو اظهار داشت: طرح نوروزی امسال با شعار آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در تمام معابر درون شهری و برون شهری استان با تمرکز بر اولویت‌ها و محورهای پرتردد استان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های امدادی در اجرای این طرح افزود: در این طرح پلیس با ۱۵۷ تیم گشت خودرویی، ۵۱ تیم گشت موتوری به استعداد ۸۱۳ نفر حضور خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان گیلان تعداد کل نیروی انسانی این طرح را هزار و ۷۳۶ نفر در ۱۵۸ ایستگاه ثابت و ۱۲۸  ایستگاه سیار و ۷۹۱ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین با دو فروند بالگرد اعلام کرد و بیان داشت: در نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷ درصدی داشته است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار و ۴۶۴ فقره تصادف در استان رخ داد خاطرنشان کرد: در اثر ۵۲۶ فقره تصادف مهم جرحی و فوتی ۶۲۰ نفر مجروح و متاسفانه ۳۷ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند.
سردار ملکی هدف از اجرای طرح نوروزی را مدیریت ترافیک، تامین ایمنی عبور و مرور، کنترل ترددها در شرایط گوناگون در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان اعلام و بر استفاده تمامی ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای  اجرای ماموریت و تامین و ایمنی سفر شهروندان و مسافران تاکید کرد.
وی با اشاره به گزارش و آمار ۱۰ ماهه سال جاری پزشک قانونی افزود: با وجود تعدد عبور و مرور در استان ما طبق آمار استان چهارم در کاهش جان باختگان در کشور هستیم.
فرمانده انتظامی استان گیلان رضایتمندی حداکثری شهروندان از اجرای طرح نوروزی را حائز اهمیت دانست و افزود: پلیس و سایر دستگاه‌های متولی اجرای این طرح، خدمتگزاران مردم هستند و برای امنیت و آسایش هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تلاش متولیان حوزه ترافیکی برای کاهش کل تصادفات در استان تصریح کرد: امیدواریم در عید نوروز طوری خدمت گزاری کنیم که مسافران با رضایت کامل استان را ترک کنند.
گفتنی است در اجرای طرح نوروزی پلیس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و امداد خودروی گیلان با پلیس همکاری و مشارکت دارند.

Share