شهردار اسبق کلاچای: از ظرفیت کشوری برای توسعه منطقه استفاده کنیم

کارنامه عملکرد مجلس در حمایت از کشاورزان منفی است | با غیبت در مجلس نمیتوان منابع ملی جذب کرد

شهردار اسبق کلاچای با بیان اینکه در حوزه عمرانی رودسر و املش برای توسعه نیازمند جذب منابع ملی است، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که در زمان حساس تصویب بودجه، نماینده محترم شهرستان در صحن مجلس حضور ندارد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد دلارام با تاکید بر اینکه اقتصاد مردم رودسر و املش بر پایه کشاورزی می‌چرخد، اظهار کرد: چای، برنج و مرکبات تنها چند نمونه از محصولات استراتژیک این ۲ شهرستان هستند که طی این همه سال‌ هنوز در راستای برندسازی آن‌ها اقدامی صورت نگرفته است.
این فعال اجتماعی – سیاسی با بیان اینکه چایکاران ما مظلوم واقع شده اند؛ یاداور شد: امروز چند نفر از مردم گیلان می‌دانند که املش با حدود ۴۰ واحد کارخانه چایسازی بزرگترین تولیدکننده چای کشور است؟!
دلارام با تاکید بر اینکه کارنامه عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم در حمایت از کشاورزان منفی است، تصریح کرد: در کدام دوره شاهد این بوده‌ایم که برنج کشاورزان اینگونه روی دست آن‌ها بماند و در شرایطی که همه چیز گران شده است، برنج را با قیمتی پایین تر از سالهای گذشته نیز نتوانند بفروشند. دولت و مجلس هم که در این بین صرفا وعده می دهند!
ایشان با هشدار نسبت به وضعیت چای گفت: نگران هستیم بسیار بدتر از آنچه که بر سر شالیکاران آمده بر سر چایکاران رودسری و املشی بیاید چرا که هنوز مطالباتشان بابت فروش برگ سبز تمام و کمال پرداخت نشده و قیمت تضمینی خرید برگ سبز در سال آینده نیز تعیین نشده تا چایکاران بر اساس آن بتوانند نسبت به آماده نمودن باغات چای خود برنامه ریزی و اقدام نمایند. در چنین شرایط سختی، این جهادگران خط مقدم تولید و امنیت غذایی کشور، هیچ پشتیبان و زبان گویایی در مجلس یازدهم نداشته اند!
دلارام به وضعیت تاسف آور مرکبات نیز اشاره کرد و بیان داشت: اوضاع باغداران مرکبات بسیار ناراحت کننده است و اینطور به نظر می رسد که انگار هیچ مسئولی برنامه و دغدغه ای برای این بخش ندارد! قیمت به اندازه ای پایین است که برای کشاورزان هزینه کارگر و برداشت محصول اصلا توجیه ندارد و باغداران دسترنج یک سال خود را بر روی درختان رها کرده اند!
شهردار اسبق کلاچای با بیان اینکه در حوزه عمرانی رودسر و املش برای توسعه نیازمند جذب منابع ملی است، تصریح کرد: تکمیل سد پلرود، احداث جاده «قزوین، رحیم آباد و کلاچای»، بهبود وضعیت آبرسانی و احداث تصفیه خانه و چندین پروژه زیرساختی دیگر نیازمند منابع ملی هستند اما متاسفانه شاهدیم که در زمان حساس تصویب بودجه، نماینده محترم شهرستان در صحن مجلس حضور ندارد!
رئیس سابق ادارات راه و شهرسازی شهرستان های رودسر و املش با تاکید بر اینکه حل مسأله منابع طبیعی و تعارضاتی که در این بین وجود دارد باید در اولویت نمایندگان گیلان قرار بگیرد، تصریح کرد: درحالی که غیربومی‌ها با ویلاسازی بافت بومی روستا را تخریب کرده اند، یک جوان ما قادر نیست در زمین پدری خود به راحتی ساخت و ساز کند و تشکیل زندگی بدهد.
دلارام به بیش از ۴۰ کیلومتر نوار ساحلی رودسر اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در این منطقه داریم اما برنامه‌ای برای استفاده از خط ساحلی در حوزه گردشگری و اقتصاد دریامحور وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه میتوان از ظرفیت رودسری ها و املشی های مقیم تهران و سایر نقاط کشور و جهان برای رفع مسائل رودسر و املش در حوزه های گوناگون استفاده کرد، یادآور شد: جمع کثیری از مردمان این خطه در سراسر کشور و جهان سکونت دارند که دلشان در گرو زادگاه و سرزمینشان می باشد و جدا از سرمایه مادی در حوزه‌های مختلف صاحب نظر بوده و نخبه هستند ولی تاکنون از این ظرفیت بزرگ غفلت شده است.

Share