انتخابات 1402 همراه با دیارمیرزا؛

انتخابات صومعه‌سرا بدون دلخوش؛ چه کسی ردای وکالت را بر تن می‎کند؟!

شاید پر بیراه نباشد که از حوزه انتخابیه صومعه سرا به عنوان یکی از شهرستانهایی نام ببریم که جذاب‌ترین و رقابتی‌ترین انتخابات را در تمام ادوار پشت سر گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شاید پر بیراه نباشد که از حوزه انتخابیه صومعه‌سرا به عنوان یکی از شهرستان‌هایی نام ببریم که جذاب‌ترین و رقابتی‌ترین انتخابات را در تمام ادوار پشت سر گذاشته است.

نکته جالب این است که چهره‌های شاخص اما محدودی از صومعه‌سرا ردای وکالت را برتن کرده‌اند؛ محمدتقی رنجبر چوبه، قاسم رمضانپور نرگسی، حمیدرضا خصوصی ثانی و سید کاظم دلخوش اباتری.

یعنی درست برخلاف دیگر حوزه‌های انتخابیه، مردم شهرستان صومعه‌سرا پس از انقلاب فقط به ۴ نفر رای اعتماد داده‌اند تا نماینده آن‌ها در پارلمان باشند.

شاید بزرگترین شگفتی این دوره انتخابات حوزه انتخابیه صومعه‌سرا هم نه کاندیداتوری یک فرد خاص بلکه‌عدم ثبت نام سید کاظم دلخوش اباتری نماینده ۴ دوره این شهرستان باشد.

برای این دوره انتخابات نیز افرادی در لیست اولیه کاندیدها حضور دارند که در دور قبلی برخی آن‌ها حتی ۵۰۰ رای را نیز کسب نکرده بود.

در همین راستا، اگر دلخوش تمایل به شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت و خمام را داشته باشد، حداقل اگر روی کاغذ هم بخواهیم بر روی احتمالات گمانه زنی کنیم، سه گزینه شاخص‌تر از دیگران هستند.

بی‌تردید محمد نقی رنجبر چوبه فرزند نماینده ۴ دوره صومعه سرا در مجلس یکی از چهره‌های شاخص خواهد بود.

البته این چهره حقوقی و قاضی شعبات دادگستری گیلان علی رغم اینکه حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان (شانا) در انتخابات پیشین را پشت سرخود داشت اما با کسب ۲۴ هزار رای نتوانست بر دلخوش غلبه کند و راهی بهارستان شود.

دیگر چهره شاخص این حوزه انتخابیه شجاع اسرارپوش رئیس سابق دادگستری‌های شهرهای غرب گیلان خواهد بود که نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، اما با کسب ۲۰۷۲۱ رأی رقابت را به دلخوش واگذار کرد. البته اسرارپوش سال ۹۸ با انتشار بیانیه‌ای از رد صلاحیت خود برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد تا بدین ترتیب فرصت شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا را از دست بدهد.

همچنین محمود قاسم‌نژاد درویشی یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده این دوره از انتخابات از حوزه انتخابیه صومعه‌سرا خواهد بود.

قاسم‌نژاد به عنوان یک چهره وزارت کشوری سابقه فرمانداری در شهرستان‌های ماسال و فومن و همچنین معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در دولت دوازدهم را در کارنامه دارد.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات باقی مانده و هنوز گزینه مدنظر شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات نیز مشخص نشده، نتیجه‌گیری برای اینکه چه کسی پیروز انتخابات خواهد بود هنوز زود است.

سرویس انتخابات دیارمیرزا در روزهای آینده به بررسی سایر حوزه های انتخابیه و همچنین معرفی گزینه های شاخص خواهد پرداخت.

Share