هزینه سفر عمره چقدر است؟

شما برای اینکه متوجه شوید که اولیت چند هستید بایستی از طریق روش های موچود فیش حج و اولویت خود را استعلام بگیرید.

حدود ۹ سال است که زائران حج عمره به خانه ی خدا مشرف نشده اند و این موضوع باعث شده است که افراد چشم انتظار بسیاری در صف تشرف باشند و حالا در تاریخ آذرماه ۱۴۰۲ بعد از این وقفه ی طولانی میتوانند حج عمره خود را ادا کنند اما سوال اینجاست حالا بعد از این همه سال هزینه سفر عمره و تکلیف فیش حج ما چه می شود؟

“ هزینه سفر عمره در تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۲ حدودا بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان برای هر فرد می باشد. “

بدون شک این تاخیر در سفر حج عمره باعث شده است تا بسیاری از افراد فیش حج خود را بفروشند و به دلایلی آنرا به شخص دیگری واگذار کنند اما حالا با باز شدن سفر حج مجددا این فیش ها افزایش قیمت پیدا کرده اند و در کنار آنها تورم و مسائل سیاسی داخلی و خارجی باعث افزایش هزینه سفر عمره شده است که البته رییس سازمان حج و زیارت در نشست اخیر خود در آذرماه گفته است که هرچند به عوامل متعددی همچون کیفیت هتل و غیره بستگی دارد اما پیش بینی ما هزینه سفر عمره مفرده متغیر بین ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان می باشد.

چه کسانی میتوانند به حج عمره تشرف پیدا کنند؟

اما حالا که آشنا شدیم که هزینه سفر عمره چقدر است؟ سوالی پیش می آید که چه کسانی میتوانند به حج عمره مشرف شوند؟ طبق گفته ی سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کسانی میتوانند در مرحله ی اول به حج عمره ی مفرده تشرف پیدا کنند که در سال ۱۳۸۷ از طریق بانک ملی و ملت ودیعه گذاری کرده و جزو اولویت اعلامی از ۱ تا ۱۵۰ می باشند.

از کجا بفهمیم اولویت حج عمره ی ما چند است؟

شما برای اینکه متوجه شوید که اولیت چند هستید بایستی از طریق روش های موچود فیش حج و اولویت خود را استعلام بگیرید که به طور کلی ۳ روش دارد:

  1. استعلام فیش حج با کد ملی : که در این روش بایستی از طریق شماره گیری کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* و ارد کردن کد ملی خود اقدام نمایید.

۲-استعلام فیش حج عمره از طریق درگاه بانک ملت : چنانچه ودیعه گذاری شما در بانک ملت بود بایستی از طریق لینک زیر وارد این سامانه شده و بعد از ورود اطلاعات خود از اولویتتان آگاه شوید.

https://haj.bankmellat.ir/haj/inquiryHajResult.bm

۳-استعلام فیش حج عمره از طریق درگاه بانک ملی : چنانچه شما در سال ۸۷ از طریق بانک ملی اقدام کرده باشید بایستی از طریق آدرس زیر اولویت خود را استعلام بگیرید.

https://omreh90.bmi.ir/?smnuid=10011451#main

بلاخره هزینه ی سفر عمره چقدر است؟

همانطور که گفته شد هزینه سفر عمره به کیفیت هتل تاثیر مستقیم داشته و حداقل قیمت ۴۰ میلیون تومان و حداکثر قیمت ۴۴ میلیون تومان با تمامی خدمات و کیفیت بالای هتل می باشد.

نکته ای که وجود دارد این است که این قیمت اعلامی در سال ۱۴۰۲ و آذرماه بوده و نفرات مرحله ی اول می باشند و هم چنین از آنجایی که طبق گفته ی رییس سازمان حج و زیارت قرار است سالانه بین ۸۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر به خانه ی خدا تشرف پیدا کنند ، ممکن است در مراحل بعدی و کاروان های بعدی قیمت ها متغیر باشند.

نتیجه گیری

طبق گفته ی سازمان حج و زیارت افرادی که در اولویت ۱ تا ۱۵۰ می باشند ( نیاز است استعلام گرفته شود ) و دارای شرایط لازم هستند در کاروان و سری اول حداقل ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۴۴ میلیون تومان هزینه ی سفر عمره ی آنها با تمامی خدمات می باشد.

Share