راز افزایش طول عمر تلویزیون شهری

در این مقاله راه‌ های افزایش دادن طول عمر مفید تلویزیون شهری را بررسی کردیم.

چگونه می‌ توان طول عمر مفید تلویزیون‌ های شهری را افزایش داد؟ گاهی مواقع در هنگام استفاده از تلویزیون شهری یا ویدئو وال متوجه مشکلاتی در قسمت‌ های مختلف آن می‌ شویم که احتمالاً بسیاری از این مشکلات به عدم نگه داری صحیح آن برمی‌ گردد، بنابراین بهتر است که در خصوص استفاده از تلویزیون شهری به برخی از نکات مهم نگه داری آن توجه داشته باشید تا به این ترتیب بتوانید طول عمر مفید آن را افزایش دهید. در این مقاله راز افزایش طول عمر محیط تلویزیون شهری را بررسی می‌ کنیم.

راز افزایش طول عمر تلویزیون شهری

اگر از تلویزیون شهری استفاده می‌ کنید و هدف شما نگه داری درست از آن و هم چنین افزایش طول عمر مفید آن است، به نکاتی که در زیر اشاره می‌ کنیم، دقت داشته باشید:

تنظیم روشنایی

برخلاف آن چه که بسیاری از کاربران تصور می‌ کنند، روشنایی بیش از حد معمول در صفحه نمایشگرها یک گزینه مثبت محسوب نمی‌ شود و علاوه بر آن که مصرف برق را بالا می‌ برد، طول عمر مفید تلویزیون را نیز کم می‌ کند. بنابراین سعی کنید همواره روشنایی را در یک حالت کاملاً استاندارد نگه دارید.

جلوگیری از پیکسل سوختگی

پیکسل سوختگی از مشکلات بسیار رایج در تلویزیون شهری است که می‌ تواند کاربران را متحمل پرداخت هزینه‌ های سنگین کند، بنابراین بهتر است از وقوع چنین مشکلی پیشگیری کنید. بهترین راهکار نیز این است که هرگز نمایشگر خود را بر روی یک محتوا یا تصویر ثابت به مدت طولانی رها نکنید. در واقع دلیل اصلی و مهم سوختگی پیکسل همین مورد است. پس بهتر است هر چند ساعت یک بار تلویزیون شهری را در حالت استراحت قرار دهید.

تنظیم کنتراست

اگر کنتراست تصویر خارج از حد استاندارد خود و بالا باشد، موجب می‌ شود که کیفیت تصاویر کاهش پیدا کند. چون در این حالت تلویزیون نیروی پردازش خود را از دست خواهد داد و در نهایت نیز عمر مفید آن کاهش پیدا می‌ کند. پس سعی کنید سطح کنتراست آن را در یک حالت کاملاً استاندارد تنظیم کنید و حتی هر چند وقت یک بار آن را تغییر داده و در یک حالت جدید قرار دهید.

استفاده کردن از پارچه میکرو فایبر

استفاده کردن از پارچه میکروفایبر راه خوبی برای تمیز کردن تلویزیون‌ های شهری می‌ باشد، چون ساختار آن ها به گونه‌ ای است که کلیه آلودگی‌ ها را از سطح تلویزیون پاک می‌ کنند. از طرفی اگر از اگر از پارچه‌ های ضخیم استفاده کنید، ممکن است برروی صفحه نمایشگر خطوط ریز ایجاد شود که این موضوع کیفیت و زیبایی آن را پایین می‌ آورد.

عدم استفاده از محلول پاک کننده

به هیچ وجه نباید برای تمیز کردن تلویزیون شهری، ویدئو وال، بیلبورد تبلیغاتی و غیره از محلول‌ های پاک کننده مانند استون یا الکل استفاده کنید، چون محلول‌ های مخصوصی برای تمیز کردن آن ها وجود دارند که هیچ گونه آسیبی به دستگاه شما وارد نمی‌ کنند. البته بهتر است که پیش از تمیز کردن حتماً آن را از برق بکشید و سپس دستمال را با مقدار کمی از محلول و مخصوص آغشته کرده و تلویزیون را پاک کنید. به هیچ وجه محلول را مستقیماً بر روی تلویزیون شهری نریزید.

استفاده از محافظ برق

قطع ناگهانی برق شهری، نوسانات جریان برق و غیره از عواملی هستند که به طور جدی به بسیاری از وسایل برقی از جمله تلویزیون شهری آسیب وارد می‌ کنند. برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی بهتر است که از تنظیم کننده‌ های ولتاژ یا همان محافظ برق استفاده کنید. البته حتماً باید این نوع محافظ را نیز از یک برند خوب و با کیفیت بخرید که خیال تان کاملاً از لحاظ نوسانات برقی راحت باشد.

خاموشی دستگاه در صورت عدم استفاده

قرار دادن تلویزیون شهری به صورت استندبای موجب می‌ شود که میزان جریان برق هم چنان به داخل دستگاه وارد شود و این مشکل عمر دستگاه را کاهش می‌ دهد. حتی گاهی اوقات ممکن است مشکلات جدی به وجود آورد و تلویزیون شهری نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات پیدا کند. پس توصیه می‌ کنیم، مواقعی که به آن نیاز ندارید حتماً تلویزیون را خاموش کنید.

پیشگیری از گرم شدن تلویزیون

تلویزیون نیز مانند دیگر وسیله‌ های برقی مدتی پس از استفاده دچار گرمی و تولید گرما می‌ شوند، به بیانی اگر طولانی مدت از آن ها استفاده کنید، گرمای تولید شده نیز افزایش پیدا می‌ کند. این گرما در صورت عدم تهویه مناسب موجب آسیب دیدن تلویزیون خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون شهری آن را در مکان‌ های دور از رطوبت و کابل خنک قرار دهید. یک تهویه مناسب از گرم شدن آن پیشگیری می‌ کند و به این ترتیب عمر مفید آن نیز افزایش می‌ یابد.

عدم وارد کردن فشار به تلویزیون

کلیه تلویزیون‌ هایی که در حال حاضر تولید می‌ شوند از جمله تلویزیون شهری برخلاف تلویزیون‌ های سنتی و قدیمی ساختار بسیار ظریف و شکننده‌ ای دارند و حساس‌ تر هستند، به همین دلیل نیاز به مراقبت بیش تری دارند، ولی نباید به آن ها فشار وارد کنید. حتی از برخورد برخی از اشیا نوک تیز با صفحه نمایشگر آن ها نیز پیشگیری کنید. چون گاهی وارد شدن ضربه به این صفحات به طور کلی تلویزیون را خراب می‌ کند که قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کنید.

حفاظت از کنترل تلویزیون

کنترل از قطعات بسیار کاربردی تلویزیون‌ ها می‌ باشد که با استفاده از آن عملکرد تلویزیون کنترل می‌ شود، به همین دلیل بهتر است یک کنترل اصل و اورجینال در اختیار داشته باشید و از طرفی مراقبت کنید که آسیب نبیند، چون اگر این کنترل‌ ها خراب شوند پیدا کردن نوع اورجینال آن ها در بازار کمی دشوار است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله راه‌ های افزایش دادن طول عمر مفید تلویزیون شهری را بررسی کردیم. از آن جایی که قیمت تلویزیون شهری بالا است، بنابراین پس از خرید نیز نیاز به مراقبت دارد تا بتوانید طولانی مدت و به طرز صحیح از آن استفاده کنید. نکاتی را در این مقاله ذکر کردیم که توجه به آن ها موجب افزایش یافتن عمر مفید تلویزیون شهری می‌ شود. در مجموعه ای اس آی لایت بیش تر با راه‌ های افزایش عمر مفید تلویزیون شهری، نحوه خرید تلویزیون شهری، اجاره تلویزیون شهری، نصب و راه‌ اندازی تلویزیون شهری در شهرهای مختلف مانند راه‌ اندازی تلویزیون شهری در قم یا راه‌ اندازی تلویزیون شهری در شیراز و… آشنا شوید.

Share