امام جمعه خمام عنوان کرد؛

خمام مثل گوشت قربانی شده | دخالت نمایندگان سایر شهرستانها در عزل و نصب‎ها

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه خمام مثل گوشت قربانی شده و هر کس برای تبرک از آن بهره می‌گیرد، گفت: بعضی‌ها می‌آیند این‌جا دوره کار آموزی می‌بینند و آب‌بندی می‌شوند بعد ارتقاء پیدا می‌کنند و به جای دیگر می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام هادی حبیبی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن، مادر و میلاد حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت و افزود: ما نمی‌توانیم حقیقت فاطمی را بیان کنیم، چون اصلا قابل درک نیست.

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از اسرار عالم هستی است، تصریح‌کرد: امام صادق (ع) فرمود: إِنمَاسُمِّیتْ فَاطِمَهَلِأَنَّ الْخلْقَ فطِمُواعَنْ مَعْرِفَتِ‌هَا (بحار ج ۴۳، ص ۶۵) چون مردم عاجزند از درک حقیقت فاطمه، ایشان لیله القدراست، شب قدر را سفارش کردند پنهان بماند، و مشخص نمی‌کردند، فاطمه هم قدرش پنهان است و روز قیامت قدر حضرت معلوم می‌شود و دنیا ظرفیت قدر حضرت را ندارد.

وی با اشاره به روز جهانی مقاومت، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و ادامه داد: حاج قاسم محبوب و عزیز است به طوریکه صدها شهر در هندوستان برای این شهید والامقام مراسم بزرگداشت گرفتند.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه میلیون‌ها نفر در تشییع جنازه شهید سلیمانی شرکت کردند و این نشانه عزیز بودن حاج قاسم است، خاطرنشان‌کرد: محبت حاج قاسم جهانی است و حضرت آقا فرمودند: حاج قاسم یک مکتب است و نباید او را تنها به عنوان یک شهید دانست.

خطیب نماز جمعه خمام تصریح‌کرد: ایستادگی، خدمت به مردم، شجاعت، قدرشناسی، بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایتمداری از شاخص‌های مکتب حاج قاسم است.

وی به فتنه سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و ادامه داد: دریک کلام هوای نفس و قدرت طلبی و لجاجت سران فتنه و همراهی منافقان، با کمک شیطان، به امید براندازی برای نظام هزینه درست کردند و حق و باطل را با هم مخلوط کردند به طوریکه بعضی از خواص هم نتوانستند وظیفه را خوب تشخیص دهند و در زمین دشمن بازی کردند و ۸ ماه در مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستادند و به مردم و قانون و دین اهانت کردند.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به سه خصوصیت فتنه سال ۱۳۸۸، اظهارکرد: دشمنان در این فتنه رهبری و ولایت و ستون خیمه نظام را هدف قرار دادند، به بهانه انتخاباتی که رهبری نه مجری آن بود نه ناظر آن، مجری انتخابات دولت وقت بود و اگر اشکالی به انتخابات داشتند باید به دولت حمله کنند اما به رهبری حمله کردند، هیچ‌کس نگفت مرگ بر رئیس جمهور، همه اهانت‌ها به سمت رهبری بود و معلوم شد توطئه و فتنه دشمن است.

خطیب نماز جمعه خمام بیان‌کرد: استخدام خواص بی‌بصیرت در جبهه دشمن از دیگر خصوصیات این فتنه بود، دشمن خواص بی‌بصیرت را استخدام کرد و در جهت منفعت طلبی، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی، خواص بی‌بصیرت که دشمن را می‌شناختند، توطئه دشمن را هم خبر داشتند اما برای این که به قدرت و مقام برسند، برای اینکه در رقابت سیاسی برنده شوند، مستخدم دشمن شدند.

وی با بیان‌اینکه اردوکشی خیابانی جریان لائیک و بی‌دین از دیگر خصوصیات فتنه سال ۱۳۸۸ بود، گفت: در ماه رمضان و روز قدس علنی بطری آب سر می‌کشیدند، بسیجی می‌کشتند، متدین می‌زدند، به اسلام و قرآن توهین می‌کردند و آخرش رسید به توهین به عزاخانه سیدالشهدا (ع) و پرچم و کتیبه را آتش زدند و مردم در حماسه ۸ و ۹ دی پوزه دشمنان نظام را با هوشیاری به خاک مالیدند.

حجت‌الاسلام حبیبی افزود: هر وقت فتنه باشد مردم به میدان می‌آیند و مشت محکمی به دهان استکبار می‌زنند مردم گیلان این افتخار را دارند که زودتر از بسیاری از استان‌ها برای دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش‌ها به میدان آمدند و مورد تقدیر امام خامنه‌ای قرار گرفتند.

امام جمعه خمام با محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی، شهادت این سردار اسلام را تسلیت گفت و ادامه داد: تجربه نشان داده هر زمان صهیونیست‌ها دچار بن‌بست می‌شوند سعی در گسترش عملیات به کشورهای حوزه مقاومت دارند و یک شخصیت مهم را ترور می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: صهیونیست‌ها ۸۰ روز است در غزه گیر افتادند می‌خواستند ۲ هفته‌ای حماس را نابود کنند ولی زمین گیر شده‌اند و بدترین روزهای زندگی خود را می‌گذرانند و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند؛ نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه شیوع بی‌حجابی احساسات مومنین را جریحه دار کرده است و همه برای جلوگیری از حرام وظیفه داریم، اضافه‌کرد: اگر در مقابل منکرات سکوت کنیم قطعاً شریک جرم هستیم.

خطیب نماز جمعه خمام ادامه داد: با طرح و لایحه مسئله حل نمی‌شود بلکه با انجام امر به معروف و نهی از منکر باید جلوی بی‌حجابی را بگیریم و با زبان و رفتار درست تذکر دهیم.

وی افزود: مسئولی که در این زمینه بی‌خیال است مرتکب حرام سیاسی و حرام شرعی است.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه خمام مثل گوشت قربانی شده و هر کس برای تبرک از آن بهره می‌گیرد، گفت: بعضی‌ها می‌آیند این‌جا دوره کار آموزی می‌بینند و آب‌بندی می‌شوند بعد ارتقاء پیدا می‌کنند و به جای دیگر می‌روند.

امام جمعه خمام ادامه داد: بعضی از آقایان نمایندگان مجلس هم در انتصابات دخالت می‌کنند مشورت دادن به دولت آری اما دخالت در انتصابات نه؛ بعضی از نمایندگان شهرهای دیگر در عزل و نصب ادارات ما دخالت می‌کنند بعضی‌ها که نه به دار است نه به بار ورود می‌کنند در عزل ونصب‌ها، درخواست رزومه می‌کنند و می‌گویند برای فلان اداره خمام مناسب هستی، شما در این‌جا چه کاره هستید که برای این منطقه تصمیم می‌گیرید.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه رئیس یک اداره فرهنگی را بدون خبر دادن به مسئول اجرایی شهرستان می‌آورند معرفی می‌کنند و مدیرکل جدید ارشاد گیلان رئیس اداره ارشاد شهرستان را که با همه کمبودها و سختی‌ها داشت کار می‌کرد به علت اینکه چارت سازمانی در شهرستان نداریم از ادامه کار منع کرده‌اند، اظهارکرد: مطالبه عمومی معرفی رئیس برای اداره ارشاد شهرستان خمام است.

Share