ای کاش بچه‌ها کمربند می‌بستند!

انتشار جزئیات حادثه دلخراش بم برای اولین‌بار؛ لعنت به سهل‌انگاری!

جامعه فوتبال ایران در هفته‌ای که گذشت سوگوار از دست دادن یک ستاره جوان شد؛ ملیکا محمدی ستاره ۲۳ ساله فوتبال زنان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فوتبال ۳۶۰، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های ورزشی کشور در هفته‌ای که گذشت خبری تلخ و ناباورانه‌ای را منتشر کردند. حوالی صبح یکشنبه (سوم دی‌ماه) بود که بعد از مصاحبه رئیس اورژانس شهرستان بم مشخص شد که در یک سانحه رانندگی، جامعه فوتبال ایران عزادار شده و ملیکا محمدی، ستاره ۲۳ ساله فوتبال زنان براساس شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت کرده و ۲ همبازی او در تیم ملی و باشگاه خاتون بم (زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی) به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خواجوی بعد از گذراندن یک دوره درمانی در بم از بیمارستان مرخص شده و با توجه به تصمیمات تیم پزشکی، قرار است او در تهران دوره‌های فیزیوتراپی خود را بگذراند. براساس معاینات انجام شده، ستاره فوتبال زنان از ناحیه لگن دچار ترک‌خوردگی شده و همچنین دست‌وپای راست او هم در این سانحه آسیب دیده است. بهناز طاهرخانی با وجود رسیدن به سطح هوشیاری مناسب، همچنان در بیمارستان پاستور بم بستری است و با توجه به اقدامات درمانی ویژه انجام شده برای مهار آسیب وارده به گردن او، به‌نظر می‌رسد که رفته‌رفته شرایط برای انتقال طاهرخانی به تهران جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی درمانی در حال مساعدشدن است.

افراد معلوم‌الحال و برخی رسانه‌های مجازی با انتشار جزئیاتی غیرواقعی از حادثه رخ داده در بم، در روزهای گذشته باعث شدند تا کام اهالی فوتبال بیش از پیش تلخ شود. پیگیری‌های خبرنگار «فوتبال ۳۶۰» باعث شده تا جزئیات دقیق حادثه دلخراش بم مشخص شود؛ هر چند که پیش از بازخوانی جزئیات حادثه باید بار دیگر این ضایعه مصیب‌بار را به خانواده ملیکا محمدی و جامعه فوتبال زنان ایران تسلیت گفت و امید داشت که چنین حادثه‌های ناگواری، دیگر رخت سیاه را بر تن جامعه فوتبال زنان ایران نکند.

خطر از بیخ گوش یک تیم گذشت!

بازیکنان خاتون بم بعد از برتری ۳گله مقابل سپاهان در اصفهان، به محل اقامت خود در شهر بم بازگشتند. یک روز بعد از پیروزی مقابل سپاهان، جمعی از بازیکنان تیم خاتون بدون هماهنگی با کادرفنی و مدیر تیم با هماهنگی یکی از همبازیان قدیمی‌شان به ضیافت شام دعوت شدند که حوالی ساعت ۲۳ این ضیافت به پایان رسید و بازیکنان تیم خاتون به خوابگاه خود بازگشتند. در این میان، دیر اضافه‌شدن بهناز طاهرخانی به جمع همبازیان خود باعث شد تا او به همراه زهرا خواجوی و ملیکا محمدی دیرتر از سایر همبازیان به محل اقامت‌شان بازگردند.

ای کاش بچه‌ها کمربند می‌بستند!

باشگاه خاتون برای بازیکنان خود در یکی از هتل‌های این شهرستان، فضای اقامتی تعبیه کرده و فاصله محل اقامت بازیکنان خاتون تا محل دعوت‌شده ضیافت شام حدود ۱۵ دقیقه بوده است. در دقایق آغازین روز یکشنبه سوم دی‌ماه، ۳ بازیکن تیم خاتون بم تصمیم به بازگشت به محل اقامت خود می‌گیرند که در این مسیر، سوار بر یک خودرو تیبا شده اما متاسفانه در دوربرگردان ورودی شهر بم، خواب آلودگی و عدم کنترل سرعت از سوی راننده تیبا باعث سرنگونی خودرو می‌شود که در این سانحه، ملیکا محمدی از دار دنیا رفت و ۲ ستاره دیگر تیم هم مصدوم شدند. برخلاف شایعات منتشره، هیچ‌کدام از بازیکنان راننده خودرو نبودند و همچنین آن‌ها در شرایط هوشیاری کامل قرار داشتند. ضمن آنکه برخلاف راننده که به دلیل بستن کمربند ایمنی متوجه کمترین آسیب شد، ۳ بازیکن تیم خاتون کمربند ایمنی نبسته بودند و سهل‌انگاری آن‌ها در کنار تخطی راننده از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی او، مزید بر علت شد تا این حادثه دلخراش رقم بخورد.

در انتظار جلسه کمیته انضباطی؟

مرضیه جعفری سرمربی تیم خاتون بم به همراه مسئولان این باشگاه با وجود آنکه سانحه در حالی رخ داده که بازیکنان در اختیار خودشان بودند و برنامه خود را با باشگاه هماهنگ نکرده بودند، از لحظه ابتدایی وقوع حادثه پیگیر شرایط بودند. براساس قوانین، با توجه به گزارش پلیس راهور و اعلام رسمی تخلفات انجام شده از سوی راننده تیبا، پرداخت دیه مرحومه محمدی و البته هزینه درمان ۲ ستاره مصدوم، برعهده او بوده اما با این‌حال، مسئولان باشگاه خاتون بم تصمیم گرفته‌اند تا فعلاً پشتیبان ستاره‌های تیم خود باشند. با این وجود، گفته می‌شود که احتمالاً بعد از بهبودی شرایط طاهرخانی، جلسه کمیته انضباطی برگزار خواهد شد تا به دلیل عدم هماهنگی با باشگاه، بازیکنان متخلف مورد سوال قرار گیرند.

۱۸ دی، اولین بازی خاتون بعد از روزهای کابوس‌وار

بمی‌ها قرار است بعد از برگزاری مراسم بدرقه با پیکر ملیکا محمدی که روز یکشنبه دهم دی‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد و سپس پیکر او برای خاکسپاری به آمریکا منتقل می‌شود، تمرینات خود را از سر گیرند و گفته می‌شود که طبق آخرین هماهنگی‌های انجام شده با سازمان لیگ، قرار است مسابقه معوقه این تیم از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال زنان روز دوشنبه هجدهم دی‌ماه مقابل ملوان بندرانزلی به انجام برسد. امید است که ۲ ستاره مصدوم خاتون رفته‌رفته با گذر از شرایط مصدومیت، مهیای بازگشت به تمرینات خود شوند و بار دیگر برای تیم باشگاهی خود به میدان بروند.

Share