در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه آستارا: با هنجار شکنی‌های علنی در آستارا مقابله شود

امام جمعه آستارا گفت: نیروی انتظامی و مقام قضایی با برخی از هنجار شکنی های علنی در آستارا نظیر عربده‌کشی و رقصیدن در ملاعام باید مقابله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: قرار نیست کسی از رأفت و مهربانی نظام سوء استفاده کند و عده ای در شهر مست کرده و عربده کشی کنند یا عده ای بدون مجوز در یک مکان عمومی بنوازند و برقصند.
وی ادامه داد: از نیروی محترم انتظامی و از دادستان شهرستان خواسته ام که با این افراد به شدت برخورد قانونی کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
خطیب جمعه آستارا به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور اشاره کرد و ضمن تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه گفت: ابتدا وظیفه دارم سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به حضور شما نمازگزاران و زحمت کشان نماز جمعه ابلاغ و به نیابت از رهبر معظم انقلاب از زحمات شما عزیزان تقدیر تشکر نمایم.
باقری ارومی تنوع موضوع تقوا از جمله: تقوای سیاسی و اجتماعی را از نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: مردم عزیز ما همگی افرادی خوب و پایبند به انقلاب و نظام هستند؛ هرچند در ظاهر مسائل شرعی را رعایت نکنند ولی دلهای آنها با اسلام و انقلاب همراه است و ائمه جمعه وظیفه دارند در میان آحاد مردم باشند و با آنها ارتباط و معاشرت ایجاد نمایند.
وی تأکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخابات نه فقط یک تکلیف و بلکه حق مردم است و ائمه جمعه می بایست مردم را با این حق خود آشنا کنند. یعنی مردم این حق را دارند که با حضور خود در پای صندوق های رأی فرد شایسته ای را برای مسئولیت های مختلف مورد انتخاب و آزمایش قرار دهند.
امام جمعه شهرستان آستارا ضمن تقدیر از اقدام قاطع سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و محل تروریست های داعش در سوریه اظهار داشت: این تازه یکی از سیلی هایی بود که به گوش تروریست ها نواخته شد و ضربه های بعدی نیز در انتظار آنان است.
حجت الاسلام باقری ارومی تأکید کرد: نوع موشک ها و محل شلیک آنها این پیام را برای صهیونیستهای جنایت کار دارد که در صورت تکرار اقدامات خصمانه مطمئن باشند که با همین موشک های دقیق به راحتی قلب رژیم صهیونیستی در تل آویو و حیفا و عکا به لرزه خواهد افتاد.
امام جمعه آستارا با گرامیداشت روز هوای پاک از اقدام اداره منابع طبیعی آستارا در کاشت پانصد اصله نهال به این مناسبت تشکر و قدردانی نمود و تأکید کرد باید با سرعت بیشتری طرح کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال را عملی و اجرایی نماییم.
خطیب جمعه آستارا با توجه به بارش برف در هفته گذشته در شهرستان آستارا ضمن شکرگزاری به درگاه الهی به خاطر نزول رحمت و برکت از زحمات مسئولانی که برای رفع مشکلات مردم تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی جایی برای مدیران ناتوان و کم کار وجود ندارد.

Share