امام جمعه آستارا؛

مصلای نماز جمعه آستارا را در صورت نیاز تبدیل به بیمارستان صحرایی می کنیم

حافظ نیا با اشاره به لزوم همکاری همه برای مدافعان سلامت گفت: اگر لازم باشد تمام امکانات ستاد نماز جمعه را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهیم و حتی مصلای نماز جمعه را در صورت نیاز تبدیل به بیمارستان صحرایی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت قرمز مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا به یاران، انصار و اهل بیت خویش گفت: ایشان فرمودند دنیا محل تجارت اولیای الهی برای رسیدن به آخرت است، عده ای دنیا را برای رسیدن به کمالات انسانی وسیله قرار می دهند و بنا به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) تقوا و دین داری تجارت سودآوری بوده که خداوند برای انسان های متقی فراهم آورده است.

امام جمعه آستارا بیان کرد: آخرت محل انجام عمل صالح نیست و انسان مومن با استفاده از ایمان و تقوا، عمل صالح انجام داده و عاقبت به خیری و بهشت را برای خود به ارمغان می آورد و متاسفانه در دنیای امروزی به طور ناچیز ناچیز اندک این نوع نگاه به دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه برخی دیگر از افراد به دنیا و زندگی تصریح کرد: عده ای اصل، نیت و هدف را دنیا قرار می دهند و این نوع تفکر خطرناک است، عده ای فقط بنده دنیا بوده و به آخرت خود هیچ توجهی ندارند، این نوع تفکر به دین و دنیا محکوم به شکست و فنا است و در قضیه کربلا به عینه این درس عبرت را مشاهده می کنیم.

خطیب جمعه آستارا گفت: عده ای تمام دین خود را فدای تصاحب مسند قدرت و مسئولیت می کنند و شخصی که آبروی افراد را پایمال کرده و مسئولیتی را قبول کند، قطعا خیانت کار و پایمال کننده حق مردم خواهد بود.

وی افزود: کسی که ولع ریاست داشته و برای تصاحب صندلی مسئولیت هزینه می کند قطعا خیانت خواهد کرد، امیرالمؤمنین تنها فرد شایسته خلاقیت پس از پیامبر بود ولی ۲۵ سال خانه نشین شد و به دنبال مسئولیت نرفت، عده ای متاسفانه حق را نا حق کرده تا روی صندلی مسئولیت بنشینند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان حفظ تقوا را تنها راه رستگاری و دین داری دانست و بیان کرد: بی تقوایی زندگی غیر شرافتمندانه را به دنبال دارد و باید همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود دانست.

حافظ نیا با اشاره به برگزاری عزاداری های با شکوه ایام دهه اول محرم در شهرستان بیان کرد: امسال هم علی رغم همه محدودیت ها برای ارباب بی کفن عزاداری کردیم و نهایت تقدیر و تشکر را از همه برگزار کنندگان این مراسم داشتیم و شاهد رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از سوی حسینیان شهرستان در عزاداری ها بودیم و انشالله با تسریع در روند واکسیناسیون شاهد روزهای بهتر و آرام تر در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: کادر درمان ما خسته تر از همیشه است و باید با رعایت حداکثری اصول بهداشتی جامعه را به سوی روزهای آرام تر هدایت کرد و مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار بدهیم.

حافظ نیا با اشاره به لزوم همکاری همه برای مدافعان سلامت گفت: اگر لازم باشد تمام امکانات ستاد نماز جمعه را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهیم و حتی مصلای نماز جمعه را در صورت نیاز تبدیل به بیمارستان صحرایی می کنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن هفته دولت بیان کرد: دولت آقای رئیسی میراث دار یک دولت فرسوده و کم کار است که در فرصت هشت ساله خود کادر سازی و نیرو سازی نکرد و فرصت ها را سوزاند، انتظار از دولت سیزدهم توجه به شاخص های رهبر معظم انقلاب در انتخاب هیئت دولت و کابینه است.

وی گفت: جوان شدن دولت و انتخاب افراد جهادی و انقلابی از سوی دولت برای تمام مسئولیت های مهم خود، نشان از تغییر و تحول مثبت و توجه به فرمایش مقام معظم رهبری است.

حافظ نیا با اشاره به اولویت های دولت در آغاز به کار خود تصریح کرد: جبران کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه و ارز، کنترل گرانی و تورم افسار گسیخته و مبارزه با کرونا از درخواست های مردم از دولت جدید است، چرا وضعیت واکسیناسیون ما اینگونه شد؟ کم کاری های دولت قبل در همراهی با سازندگان واکسن فراموش نمی شود، دست هایی در کار بود تا ۴۰ روز آغاز تولید واکسن داخلی به تاخیر افتاد.

Share