افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو

نانو نمای ساختمان محصولی کاربردی با مزایا و خواص منحصر به فرد بسیار می‌باشد که برای تمامی نماهای ساختمانی کارایی دارد.

عدم زوال و تخریب نمای ساختمانی و حفظ کیفیت و جذابیت آن مشروط به استفاده از بهترین محافظ نانو نمای ساختمان می باشد. محصولی که بر اهمیت فناوری نانو در صنعت ساختمان تاکید کرده و برای هر نوع نمای ساختمانی کاربرد دارد. افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو امری کاملا اثبات شده می باشد و استفاده از این پوشش همه کاره بسیاری از هزینه ها و نگرانی ها را در مورد نماهای ساختمانی از بین می برد.

افزایش طول عمر نمای ساختمان و حفظ جذابیت آن با نانو نمای ساختمان

افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو تنها یکی از خواص و مزایای اجرای این پوشش می باشد. در این نوشتار خواهیم دید که نانو نما چه مزایای دیگری دارد و به کار بردن آن چگونه طول عمر نماها را افزایش می دهد.

پوشش نانو نمای ساختمان

نانو نمای ساختمان را بسیاری از ما می شناسیم؛ چرا که زیبایی و جذابیت نماهای ساختمانی محل سکونت و بسیاری از اماکن ساختمانی ناشی از حضور این متریال است. نانو نمای ساختمان در حقیقت نوعی محلول ضد رطوبت می باشد که به صورت لایه نازک بر روی نمای ساختمانی مورد نظر اجرا می شود. این محصول شفاف و بی رنگ است و بر روی بسیاری از نماهای آجری، سنگ، چوب و… قابل استفاده می باشد. نانو نمای ساختمان متشکل از ذرات نانو می باشد و به همین خاطر بسیاری از مواد موجود در محیط مانند رطوبت ها و ریزگردها را به سبب تفاوت های ساختاری در خود راه نمی دهد. در نتیجه، وجود این لایه بر روی نمای ساختمانی بدون آنکه از جذابیت نما بکاهد، آن را از عوامل محیطی به خوبی حفظ می کند.

محلول نانو به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای بشر در صنعت نانو، در صنعت ساختمان به خوبی جا باز کرده است. این محصول هر چند به جای رزین ها نیز کارایی دارد، نباید با آنها که دارای تفاوت های ساختاری با مواد نانو هستند، اشتباه گرفت. چرا که این مواد دارای مزایایی فراتر از رزین ها بوده و به لحاظ کیفی هم در رده بالاتری قرار می گیرند. بنابراین اگر به دنبال نمای ساختمان ساده و شیک هستید استفاده از این متریال امری واجب است.

نانو نمای ساختمان در بافت متریال و مصالح ساختمانی به کار رفته در نمای ساختمان نفوذ پیدا می‌ کند. این مواد منافذ مصالح را پر کرده و در جایگاه جدید خود به صورت همیشگی باقی می مانند. نانو مواد با جلوگیری از نفوذ رطوبت و مواد حاضر در محیط اطراف به نمای ساختمان‌ ها، از رخداد آثار سوء ناشی از آنها جلوگیری به عمل می آورد. این پوشش در ضخامتی در حدود ۱۰۰ نانومتر اجرا می گردد و در عمل نامرئی می باشد. با این حال آثار مثبت و مزایای آن در طولانی مدت قابل ملاحظه هستند.

انواع نانو نمای ساختمان

خواص پوشش نانو نمای ساختمان

اگر محصول نانو نمای ساختمان به سرعت توانسته جایگزین بسیاری از محصولات پوششی در مصالح ساختمانی گردد، اصلا عجیب نیست. این امر صرفا به علت کیفیت بالاتر این مواد و مزایای اجرای آنها می باشد. نانوتکنولوژی و نانو مواد با بهبود دوام، استحکام و عملکرد مصالح، صنعت ساختمان سازی را متحول می کنند. از جمله خواص شناخته شده برای مواد نانو و پوشش‌ های نانو می‌ توان به

  1. ضد خوردگی
  2.  ضد رطوبت
  3. ضد باکتریایی
  4. ضد سایش
  5. ضد آلودگی
  6. ضد اشعه مضر خورشید

و موارد مشابه اشاره کرد. همانطور که زودتر نیز اشاره شد، نانو نمای ساختمان به سبب خصوصیات ساختاری منحصر به فرد، چنین خواص ذاتی ای را در خود دارد. ساختار و مواد به کار رفته در این مواد با مواد عادی موجود در محیط واکنش نمی دهند و در شرایط مختلف مقاومت بی نظیری از خود نشان می دهند. آبگریزی مهمترین خصوصیت این محصول می باشد که آن را معروف کرده است؛ اما این بدان علت است که در تصور خود عامل اصلی پوسیدگی و مخدوشی نماهای ساختمانی را رطوبت می دانیم. در حالی که سایر عوامل موجود در محیط نیز به همان اندازه خطرناک و مخرب می باشند. مواد نانو اثرات تمام این عوامل را به حداقل رسانده و از این طریق منجر به خنثی سازی عوامل تهدید کننده نماهای ساختمانی می شوند.

پوشش نانو نمای ساختمان امیران نما

مزایای پوشش نانو نمای ساختمان

بهره مندی از مزایای پوشش نانو نمای ساختمان هدف اصلی هر کدام از ما برای انتخاب و استفاده از این محصول می باشد. دانستن مزایای این محصول می تواند بسیاری از ما را متقاعد به استفاده از این محصول کند و منجر گردد به اهمیت استفاده از این محصول بیشتر پی ببریم. در نتیجه، در ادامه به مهمترین مزایای این محصول اشاره می شود:

  1. جلوگیری از جذب رطوبت و پوسیدگی های ناشی از آن در نمای ساختمان.
  2. جلوگیری از تجمع هر گونه آلودگی و کثیفی و نفوذ آنها در بافت ساختمانها.
  3. جلوگیری از ساییدگی نماها و آسیب فیزیکی به آنها.
  4. ممانعت از تغییر رنگ و طرح نماها در اثر تابش خورشید و شرایط آب و هوایی.
  5. عدم ایجاد تغییر در ظاهر مصالح و متریال های به کار رفته در نمای ساختمانها با اجرای پوشش نانو.
  6. سهولت در نظافت و رفع آلودگی های نماها پس از اجرای پوشش نانو نمای ساختمان
  7. جلوگیری از ایجاد لکه و هر گونه تغییر در نمای ساختمان.
  8. جلوگیری از ایجاد زمینه برای رشد سبزه، خزه و کپک ها در نمای بیرونی ساختمانها و کهنه و پوسیده شدن بافت ساختمانها.
  9. اجرای سریع و آسان و عدم نیاز به تجهیزات خاص.
  10. قیمت مناسب و اقتصادی.
  11. ماندگاری بیش از ۱۵ سال.
  12. قابل تجدید بودن.
  13. سازگاری با محیط زیست و نداشتن آثار سوء در اثر تماس با پوست.
  14. داشتن تنوع از نظر بسته بندی و سایز محصول.
  15. قابل استفاده بودن برای اغلب نماهای ساختمانی فارغ از نوع متریال به کار رفته در نمای ساختمانها.

کاربردهای نانو نما ساختمان

یکی از بهترین خصوصیات نانو در نمای ساختمان این است که برای متریال‌ های مختلف اعم از آجر، چوب، سنگ، سرامیک، شیشه و غیره کارایی دارد. این امر باعث گشته تا به منظور حفاظت و افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو به شکل گسترده ای بتوان از این محصول استفاده نمود. عایق نانو نمای ساختمان از سازگاری خوبی با متریال‌ های ذکر شده برخوردار می‌ باشد. بیشتر کاربردهای این محصول مربوط به حیطه نماهای ساختمانی آجری می‌ باشد. فارغ از نوع آجر نمای به کار رفته در نمای ساختمان، از این محصول می‌ توان بدون محدودیت استفاده نمود و از مزایای آن بهره‌ مند شد.

تاثیر رنگ نانو نمای ساختمان

کلام آخر

نانو نمای ساختمان محصولی کاربردی با مزایا و خواص منحصر به فرد بسیار می‌باشد که برای تمامی نماهای ساختمانی کارایی دارد. این محصول قدرت بی نظیری در کنترل عوامل تهدید کننده و مخرب نماهای ساختمانی دارد. از این رو، استفاده صحیح از آن طول عمر نماهای ساختمانی را به میزان قابل ملاحظه‌ ای افزایش می دهد. وجود یک لایه نانو نمای ساختمان بر روی نمای بیرونی ساختمانها به ما اطمینان می‌دهد که ساختمان‌ ها بهتر از همیشه از عوامل تهدید کننده محیطی محافظت می‌ شوند. از طرفی، قیمت نانو نمای ساختمان در مقایسه با کاربردهای گسترده و وظایف خطیری که این محصول در زمینه حفاظت و افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو انجام می‌ دهد، بسیار به صرفه و اقتصادی می‌ باشد.

برای انتخاب نانو نمای ساختمان و خرید یک محصول مطمئن که کیفیت آن اثبات شده باشد، به تجربه و مهارت کافی نیاز است. در امیران نما بدون داشتن تجربه و شناخت از محصولات هم می توانید خریدی تضمین شده و مطمئن با بهترین قیمتها داشته باشید.

Share