سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد؛

اختصاص بیش از ۷.۵ همت اعتبار عمرانی به گیلان طی سال‌جاری | پرداخت ۱۰ همت به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اختصاص بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه های سفر ریاست جمهوری پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا رستمی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی به استان اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین طی دو سال اخیر، دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در استان گیلان هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که تا پایان سال جاری و سال آینده قابلیت تکمیل و بهره برداری دارند.

رستمی گفت: به زودی مجموعه فعالیت استان برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم عزیز منتشر خواهد شد و در این راستا لازم است دستگاه‌های اجرایی، پیشرفت پروژه‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرده و در راستای اختصاص یک درصد از اعتبارات بند (چ) ماده ۳۷، قرارداد مرتبط را با صدا و سیمای استان تنظیم کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداختن جدی به مشارکت عمومی- خصوصی را از الزامات زمان کنونی برشمرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی تلاش شود تا پروژه‌هایی که تا پایان سال جاری و در سال آینده قابلیت افتتاح دارند، تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

اعتبارات بند (چ) ماده ۳۷ چیست؟

در اجرای بند (چ) ماده (۳۷)‌ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر این‌که «کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد (۱%) از اعتبارات هزینه‌ای خود به استثنای فصول (۱)، (۴) و (۶) را طی قرارداد مشخص با صدا و سیما صرف تولید برنامه جهت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی نمایند».

Share