روشهای ساخت بک لینک رایگان برای سئو سایت

همیشه باید به موضوع ساخت و خرید بک لینک توجه نمایید. روشهایی که در بالا برای دریافت بک لینک رایگان ذکر شد، جزو بی خطر ترین و امن ترین روشهای ساخت بک لینک است.

اگر شما دارای یک سایت هستید و کسب و کار اینترنتی دارید مطمئنا از اهمیت سئو باخبر هستید. سئو سکوی پرتاب سایت ها و شرکتهای کوچک در دنیای آنلاین است. شاید در دنیای آفلاین برای اینکه با شرکتهای بزرگ رقابت کنید نیاز به بودجه هنگفت دارید ولی در فضای وب شرایط کاملا متفاوت است و در اینجا کسی پیروز است که بتواند در نتایج جستجو بدرخشد و نیازی به داشتن دفتر کار شکیل و دهها کارمند نیست.

اگر درباره سئو اصلاعات داشته باشید میدانید که یکی از المانهای سئو که باعث میشود تا رقابت با سایر سایتها برای شما آسان تر شود داشتن بک لینک از سایت های دیگر است. در واقع گوگل بک لینک را یک توصیه از سایتهای دیگر به سمت سایت شما میداند و هر چه تعداد این بک لینکها یا همان توصیه ها بیشتر باشد اعتبار سایت شما در نزد گوگل بالاتر می رود و این باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل خواهد شد.

اما چگونه باید بک داشته باشیم. گرفتن بک لینک برای یک سایت روشهای مختلفی دارد مانند ساخت بک لینک رایگان، خرید بک لینک باکیفیت از سایتهایی که بک لینک می فروشند و یا داشتن محتواهای مرجع و بسیار باکیفیتی که باعث شود سایر افراد بصورت طبیعی در مقالات خود به سایت شما لینک دهند. در این نوشته میخواهیم به روشهای ساخت بک لینک رایگان بپردازیم.

استفاده از انجمنهای گفتگو برای ساخت بک لینک رایگان

انجمنها محل گفتگو و تبادل افکار است. در انجمنها مردم بیشتر در باره یک تاپیک سوالی میپرسند و منتظر نظرات دیگر اعضا میمانند. اما اگر با فضای انجمن ها یا همان فرومها آشنایی داشته باشید میدانید که فرومها یکی از بهترین مکانها برای دریافت بک لینک رایگان است.

ساخت بک لینک در فرومها راحت است. کافی است یک تاپیک درباره موضوع محصولات و خدمات ایجاد کنید. کمی توضیح دهید و یا حتی سوالی مطرح کنید و سپس در ادامه برای پاسخ به سایت خود بک لینک دهید.

روش دوم استفاده از فرومها برای سایخت بک لینک رایگان استفاده از تاپیک دیگران است. کافی است تاپیکی که قبلا وجود دارد و به موضوع سایت شما مرتبط است را پیدا کنید و سپس پاسخی به تاپیک دهید و در پاسخ لینک سایت خود را قرار دهید.

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روشهای ساخت بک لینک رایگان شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی معمولا این امکان را میدهند که شما بتوانید به دو طریق بک لینک بسازید. روش اول ساخت بک لینک در پروفایل و بیو این شبکه ها است و روش دوم اشتراک گذاری لینک سایت و مقالات خود در پست های شبکه های اجتماعی.

بعنوان مثال میتوان از فیسبوک، لینکدین، توییتر، تلگرام و … بک لینک رایگان گرفت.

سایت های ارائه دهنده بک لینک با امکان انتشار محتوا

وقتی صحبت از انتشار محتوا در سایت های دیگر میشود معمولا حواسمان به سمت خرید رپورتاژ میرود. ولی در کنار این موضوع برخی سایتها هم هستند که به شما این امکان را می دهند تا محتوای خود را بصورت رایگان در این سایت ها منتشر کنید. در این محتوا ها نیز میتوانید لینکی از سایت خودتان را قرار دهید. بعنوان مثال دو نمونه از این سایت های فارسی سایت ویرگول، و سایت مداد، هستند و نمونه بارز خارجی نیز سایت مدیوم است.

البته در انتشار محتوا در این سایتها باید به موضوع کیفیت هم توجه نمایید. در واقع این سایتها ایجاد نشده اند تا محلی برای دریافت بک لینک رایگان شما باشند. بنابراین اگر صرفا با هدف گرفتن بک لینک محتواهای بی کیفیت در این سایتها منتشر کنید معمولا اینگونه محتواها از سایت حذف میشوند.

ساخت بک لینک رایگان پروفایلی

یکی دیگر از روشهای گرفتن بک لینک رایگان استفاده از سایتهایی است که امکان ایجاد صفحه پروفایل به شما میدهند و در این صفحه شما میتوانید لینک سایت خود را نیز قرار دهید.

برای این که بتوانید از این سایت‌ها بک لینک باکیفیت دریافت کنید، کافی است که در آن عضو شوید و یک اکانت بسازید. سپس وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش ویرایش یا تنظیمات پروفایل مراجعه کنید. حالا باید در کادرهایی مربوطه آدرس سایت خود را وارد کنید. اگر چنین کادری پیدا نشد، می‌توانید در قسمت بیوگرافی لینک سایت را قرار دهید. به همین راحتی!

برخی از سایت‌های داخلی و خارجی که امکان بک لینک‌سازی پروفایلی را فراهم می‌کنند، عبارتند از:

aparat.com

disqus.com

www.ted.com

www.livejournal.com

www.last.fm

Evand.com

و …

چرا گوگل به موضوع بک لینک حساس است؟

موضوع بک لینک موضوع حساسی است. اگر از یک سایت معتبر و با آتوریتی بالا بک لینک بگیرید، قطعا توجه گوگل به سایت شما جلب می‌شود. توجهی که همیشه هم به نفع سایت شما نیست. در واقع، بک لینک‌سازی یکی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری به شمار می‌رود. بنابراین، اگر گوگل متوجه ساختگی‌بودن این بک‌لینک‌ها شود، رتبه سایت شما را در کلمه کلیدی لینک شده کاهش می‌دهد. بنابراین همیشه باید به موضوع ساخت و خرید بک لینک توجه نمایید. روشهایی که در بالا برای دریافت بک لینک رایگان ذکر شد، جزو بی خطر ترین و امن ترین روشهای ساخت بک لینک است.

Share