در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد؛

خبر مهم مدیرکل بنیاد مسکن گیلان درباره تغییر کاربری | صدور حدود ۱۶۵ هزار جلد سند در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌ها مشکل کمیته تصویب برای اراضی‌ که فاقد سند مالکیت بودند، با صدور گواهی مالکیت مورد تائید توسط دهیاری و بخشداری برطرف شده است.

حامد دائمی بنیاد مسکن گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با حضور در روستای تاریخی آل بویه در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: این بازدید پس از مراجعه مردم منطقه در میز خدمتی که در شهر رشت برپا شده بود، صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه روستای بویه بافت با ارزش است، اعتبارات عمرانی آن به صورت کشوری است.

تخصیص ۲ میلیارد تومان جهت اجرای طرح هادی در روستای بویه

دائمی با بیان اینکه از سال ۹۵ و ۹۶ بنیاد مسکن اقداماتی از جمله سنگ‌فرش، دیواره‌سازی و دیوار حائل انجام داده است، اظهار کرد: در سال‌ ۱۴۰۱ نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص برای طرح هادی سنگ‌فرش روستای بویه را داشتیم همچنین این قول را می‌دهیم که در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲ میلیارد تومان جهت اجرای طرح هادی اختصاص دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌ها مشکل کمیته تصویب برای اراضی‌ که فاقد سند مالکیت بودند، با صدور گواهی مالکیت مورد تائید توسط دهیاری و بخشداری برطرف شده، بیان کرد: این قابلیت وجود دارد آن دسته از اراضی که در داخل بافت روستا بوده و لم‌یزرع هستند، همچنین از ۲ یا ۳ طرف به اراضی مسکونی محاط شدند؛ براساس نیازی که آن روستا دارد، با تغییر کاربری آن موافقت شود.

دائمی در خصوص طرح هادی استان گیلان نیز اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده که تمامی روستاهای با جمعیت بالغ بر ۲۰ خانوار در استان طرح هادی داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم طرح هادی ۲ هزار و ۲۰ روستا از ۲ هزار و ۶۰ روستای گیلان را انجام دهیم و تمام روستاهایی که قابلیت اجرای طرح را داشته باشیم در اعتبارات ۱۴۰۲ چه به صورت ملی چه به صورت استانی و چه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی کردیم.

دائمی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار سال ۱۴۰۲ می‌توانیم بگیم روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار هستند و قابلیت اجرای طرح هادی را دارند، همه تهیه طرح می‌شوند که بیشتر آنها نیز در شهرستان رودسر می‌باشد.

بازنگری طرح هادی ۳۶۹ روستای استان گیلان

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بازنگری طرح هادی ۳۶۹ روستا صورت گرفته است، گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات بسیار خوبی جهت بازنگری طرح هادی دیده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در خصوص طرح ملی مسکن نیز گفت: در مسکن روستایی در بحث نهضت ملی مسکن فارغ از سهمیه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر ۱۳۰ درصد متقاضی شناسایی شده به بانک‌های عامل در قالب خود مالکیتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی که پس از دستور ریاست جمهور صورت گرفته بحث تأمین زمین در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها است که سهمیه استان گیلان در سال ۱۴۰۲، برابر با ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی است که ما تا کنون ۴۰۰ هکتار زمین از قبیل مستثنیات، اراضی ملی و نهادهای حمایتی شناسایی شده و به محض ابلاغ به بنیاد مسکن، بصورت واگذاری ۹۹ ساله جهت ساخت مسکن اعطا می‌شود که گامی جدید برای نهضت ملی مسکن است.

دائمی اظهار کرد: ۱۱ هزار ۲۰۰ واحد با تسهیلاتی واحدی ۲۰۰ میلیون تومان تا کنون تأمین شده است و در کنار آن بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار جمعیت نیز حدود هزار و ۸۰۰ واحد را در قالب بنیاد احداث کرد.

صدور حدود ۱۶۵ هزار جلد سند در گیلان | مقاوم‌سازی ۷ هزار مسکن در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت: تا کنون توانستیم حدود ۱۶۵ هزار جلد سند را در استان گیلان در راستای تثبیت مالکیت صادر کنیم.

وی افزود: تا امروز به لحاظ تعدادی در خصوص صدور سند در رتبه چهارم هستیم و در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت به لحاظ تعداد صدور اسناد صادره رتبه دهم کشور هستیم و سعی خواهیم کرد این رقم افزایش یابد.

دائمی گفت: در سال ۱۴۰۰ درصد مقاوم‌سازی روستای ۵۳ درصد است و در این سال‌ها به ۵۹ درصد رساندیم که حدود ۱۱ هزار مسکن می‌باشد و در این زمینه مشکل اعتباری نداریم.

وی گفت: در سال جاری ۷ هزار مسکن با اعتبار هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان مقاوم‌سازی در استان گیلان صورت گرفت.

آسفالت ۲ میلیون متر مربع از راه‌های روستایی در ۲ سال اخیر

دائمی در خصوص قیر رایگان نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۸ میلیارد تومان در قالب ۲۴۲ پروژه آسفالت روستاها داشتیم.

وی در پایان به دیارمیرزا گفت: در ۲ ساله اخیر از محل قیر رایگان توانستیم ۲ میلیون متر مربع اجرای آسفالت در روستاها داشتیم که به نوعی نهضت آسفالت محسوب می‌شود و این روند ادامه نیز خواهد داشت.

آل بویه روستایی تاریخی از توابع بخش رانکوه شهرستان املش است.

 

Share