مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

۳۶۹ طرح هادی در سطح استان گیلان در حال تهیه و بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اعلام کرد: تهیه و بازنگری طرح‌های هادی در دستور کار بوده و درحال حاضر حدود ۳۶۹ طرح هادی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۲میلیارد در حال تهیه و بازنگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های آسفالت بخش کلاچای روز سه شنبه ۳۰ آبان با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

حامد دائمی در حاشیه این مراسم در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: تهیه و بازنگری طرح‌های هادی در دستور کار بوده و درحال حاضر حدود ۳۶۹ طرح هادی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۲میلیارد در حال تهیه و بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: اقدام مناسبی در ۲ سال اخیر در اجرای طرح‌های هادی صورت گرفت که بی‌نظیر بود و آن هم بحث عملیات اجرایی با محوریت نهضت اجرای آسفالت بوده که در ۵۲۰ روستا با اعتباری بالغ ۷۳۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ملی، استانی و غیره انجام شد.

وی افزود: در نهضت اجرای آسفالت ما توانستیم حدود ۲ میلیون مترمربع اجرای آسفالت که تقریبا ۴۹۵ کیلومتر است در معابر روستاهای فرعی و اصلی توسط بنیاد مسکن انجام دهیم.

دائمی بیان کرد: شاخص اجرای طرح هادی در استان با افزایش ۵/۵ درصدی همراه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان یکی از اقدامات اخیری که در راستای نهضت ملی مسکن که بر بنیاد مسکن تکلیف شد را بحث تامین زمین در روستاها عنوان کرد و گفت: سهم استان گیلان ۱۰ هزار واحد است که به محض اقدام این طرح نسبت به تغییر کاربری اراضی ملی اقدام می‌کنیم.

گفتنی است، آسفالت ۹ روستا بصورت پایلوت در روستای امیربنده بخش کلاچای با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد به بهره برداری رسید.

عکس: ابوالفضل شکری

Share