رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛

پرداخت ۵۷ درصد از مطالبات چایکاران شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور از واریز بیش از هزار میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران گیلان و مازندران به حساب شان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تا پایان مهر، ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دوره‌های چین بهاره، تابستانه و پاییزه از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.

وی از پرداخت ۵۷ درصد از بهای برگ سبز چای خریداری شده چایکاران خبر داد و افزود: تاکنون حدود هزار میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری شده در سال ۱۴۰۲، قدر سهم دولت و کارخانه‌های چایسازی به چایکاران شمال کشور پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۲۹ درصدی تولید چای در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: همچنین امسال رکورد میزان تولید برگ سبز چای از ۱۳ ساله گذشته تاکنون شکسته شد.

حبیب جهانساز با بیان اینکه امسال ۱۷۱ کارخانه، محصول تولیدی چایکاران گیلان و مازندران را خریداری کردند، اضافه کرد: تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال کشور تولید شده است.

وی به برنامه ریزی‌ها درخصوص تنظیم بازار چای اشاره کرد و افزود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد وارد کنندگان چای، بخشی از نیاز بازار داخلی کشور را با خرید محصول چای ایرانی از چایکاران شمال کشور تامین کنند.

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۳ شرکت وارد کننده برای خرید چای داخلی ثبت سفارش کردند که این روند ادامه خواهد داشت.

Share