فرمانده سپاه قدس گیلان در جمع خبرنگاران؛

سپاه قدس گیلان در انتخابات خود را هزینه هیچ فرد و جناح سیاسی نمی‌کند

سردار حمید دامغانی برپایی انتخابات باشکوه را یکی از برنامه‌های سپاه دانست و گفت: سپاه پاسداران در انتخابات مجلس خود را هزینه افراد و جناح سیاسی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه قدس استان گیلان صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان در جمع اصحاب رسانه با تبریک میلاد حضرت زینب اظهار کرد: این بانوی بزرگ در واقعه عاشورا نقش پرستاری را با همه مصیبت‌های وارد شده بسیار عالی ایفا کردند اما یکی از نقش‌های بی‌بدیل حضرت زینب (س) نقش رسانه‌ای آن حضرت بود که با کلام حق خود سبب شد پیروزی خون بر شمشیر رقم بخورد.

سردار حمید دامغانی در ادامه با بیان اینکه در آستانه هفته بسیج هستیم با اشاره به اینکه بسیج معجزه انقلاب است، تصریح کرد: سبب ماندگاری و پایداری انقلاب بسیج است و حضرت امام (ره) بسیج را از لطف‌های خدا عنوان کردند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) بر اساس باور قلبی که به قدرت مردم داشتند این نهاد مردمی را شکل دادند، افزود: این نشان می‌دهد که‌ ایشان به مردم سالاری دینی اعتقاد داشتند و این دیدگاه رهبر معظم انقلاب نیز بوده اما روشنفکرنما‌ها در حد حرف بر این باور اعتقاد دارند.

دامغانی با تأکید بر این که بسیج از نهاد مردمی و از بدنه مردم هستند، بیان کرد: بسیج آمادگی دارد همیشه و در همه حال در خدمت مردم باشند زیرا بسیج لشکر انقلاب است و لشکر هیچ گروه و حزبی نیست؛ مدیریت بسیج با سپاه است اما بسیج برای همه مردم و دستگاه‌های اجرایی است و در همه عرصه‌های نظام و مردم ورود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج با هیچ دستگاه اجرایی موازی کاری نمی‌کند، افزود: این نهاد مردمی کمک‌های مناسبی به دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند، فلسفه تشکیل بسیج، بسیج کردن همه مردم برای توسعه کشور است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در مورد ویژگی‌های شخصیتی بسیج اظهار کرد: مقام معظم رهبری پایه تفکر بسیجی را احساس مسئولیت عنوان کردند چراکه احساس مسئولیت، باعث حرکت می‌شود. در کنار این احساس مسئولیت، بصیرت داشتن مهم است و بسیجی که در راه ولایت حرکت می‌کند جهت‌گیری آن جهت‌گیری درست است. ویژگی دیگر بسیجی اخلاص است که سبب نصرت الهی را شامل می‌شود.

دامغانی با تأکید بر اینکه شکست قطعی امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل وجود دارد اما شکستی که هنوز ادامه دارد شکست رسانه‌ای است، افزود: راهپیمایی علیه جنگ غزه در کل دنیا وجود دارد و تمام تلاش ۷۰ ساله برای مشروعیت بخشیدن صهیونیست از بین رفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اهالی رسانه می‌تواند در متن اصلی جنگ غزه باشند و بیان کنند که حقوق بشر وجود ندارد؛ افزود: صهیونیست‌ها وقتی در عرصه نطامی موفق نشدند به جنگ کودکان و زنان رفتند‌.

دامغانی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: شعار امسال “بسیج، ‌امید مردم ایران” است و ۹ هزار و ۷۶۳ برنامه تدوین شده که ۵۸برنامه شاخص استانی و ۵۳۲ برنامه قشری، یکهزار و ۱۲۳ برنامه شهرستانی و عمده برنامه‌ها محلی بوده و در پایگاه بالغ بر ۸ هزار و ۵۰ برنامه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نشاط اجتماعی ورزشی یکهزار و ۲۵ برنامه ورزشی برگزارمی شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ مسابقه استانی، ۴۲ برنامه ناحیه‌ای، ۱۲۸ برنامه حوزه‌ای و ۸۴۰ برنامه پایگاهی داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه در سطح استان با کمک کمیته امداد، بیان کرد: در رابطه با پروژه آبرسانی ۱۲۵ روستا، ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته است و ۱۲ مخزن آب در دستور کار است که ۶ مورد ساخته و تحویل داده شد، همچنین ۲۵ کیلومتر راه‌های روستایی به بهره‌برداری رسید و ۲۵ واحد مسکن مدد جویی احداث شد.

دامغانی همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری تجمع هزار نفری در دانشگاه گیلان، اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، نشست‌های جهاد تبیین، همایش اقتدار بسیج در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهرستان رشت، اعزام کاروان راهیان نور برای خواهران، اهدای بسته‌های معیشتی و برنامه میعاد رضویون را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان در مورد انتخابات اظهار کرد: سپاه در انتخابات پشت هیچ فردی قرار نخواهد گرفت و خودش را هزینه هیچ شخصی نخواهد کرد‌، این جزء خطوط قرمز ما است.

فرمانده سپاه قدس گیلان برپایی انتخابات باشکوه را یکی از برنامه‌های سپاه دانست و بیان ‌کرد: ما در سلامت و امنیت انتخابات تکلیف داریم و این کار را به شکل حداکثری انجام می‌دهیم.

Share