یک مسئول سازمان ملل: مردم غزه ​​روز را با دو قرص نان سر می‌کنند و به دنبال آب هستند

دبیر کل سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به آمبولانس: هولناک است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با اشاره به «تصاویر دلخراش اجساد پراکنده شده در اطراف بیمارستان غزه» این حمله را «هولناک» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر کل سازمان ملل متحد حمله به آمبولانس در غزه را «هولناک» خواند.

سازمان ملل متحد بمباران یک آمبولانس در غزه را که روز جمعه در حمله هوایی اسرائیل به ورودی یک بیمارستان انجام شد، محکوم کرد.

به گزارش یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با اشاره به «تصاویر دلخراش اجساد پراکنده شده در اطراف بیمارستان غزه» این حمله را «هولناک» توصیف کرد.

ارتش اسرائیل با تکرار ادعای خود مبنی از استفاده حماس از مراکز درمانی، مساجد، مدارس و ساختمان‌ها مسکونی برای «اهداف تروریستی» مسئولیت حمله به آمبولانس را بر عهده گرفت و مدعی شد که نیروهای حماس درون آن قرار داشتند.

حماس اما ضمن رد این ادعا اعلام کرد که حمله اسرائیل به آمبولانس و ورودی بیمارستان شفا دست کم ۱۵ کشته و ۶۰ مجروح به جا گذاشته است.

حمله اسرائیل به یک مدرسه غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد اسرائیل یک مدرسه در منطقه غزه (الفاخوره) را که محل اسکان و پناه گرفتن آوارگان بود بمباران کرد. این مدرسه در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال منطقه غزه است.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه هم گفت این حمله اسرائیل تا این لحظه منجر به ۱۲ شهید و بیش از ۵۴ زخمی شده است.
وزارت بهداشت در غزه: ۹ هزار و ۴۸۸ شهید در منطقه غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شهیدان حملات اسرائیل به این منطقه به ۹ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

همچنین ۷۰ درصد از شهدای این حملات، از زنان و کودکان هستند. علاوه بر این گزارش‌هایی درباره زیرآوار ماندن ۲۲۰۰ نفر دریافت کردیم. ۱۲۵۰ نفر از آن‌ها کودک هستند. آن‌ها هنوز زیر آوارند.

حملات اسرائیل به جنوب لبنان

جنگنده‌های اسرائیل امروز ۱۰ حمله به اطراف شهرهای مرزی جنوب لبنان داشت. ارتش اسرائیل گفته است به مواضع حزب الله حمله کرده است.

یک مسئول سازمان ملل: مردم غزه ​​روز را با دو قرص نان سر می‌کنند و به دنبال آب هستند

مدیر آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل می‌گوید: مردم غزه به طور متوسط ​​با دو قرص نان تهیه شده از انبارهای آرد سازمان ملل در منطقه زندگی می‌کند، اما آنچه بیشتر در خیابان‌ها شنیده می‌شود کلمه «آب» است.

به گزارش یورونیوز، به گفته این مسئول سازمان ملل متحد، ساکنان غزه اکنون بیش از آنکه در جستجوی نان باشند، به دنبال آب هستند.

توماس وایت که طی چند هفته گذشته به سراسر غزه سفر کرده، این منطقه را «صحنه مرگ و ویرانی» توصیف کرده است.

وی می‌گوید که اکنون هیچ مکانی در غزه امن نیست و مردم برای زندگی، آینده و توانایی خود برای تامین مواد غذایی خانواده در هراسند.

وایت طی یک کنفرانس ویدئویی از غزه خطاب به دیپلمات‌های ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل گفت که آنروا تامین کننده آرد حدود ۸۹ نانوایی در سراسر غزه است که به ۱.۷ میلیون نفر خدمات می‌دهد.

سازمان ملل: کشته شدن بیش از ۲۳۰۰ زن و ۳۷۰۰ کودک در غزه

سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون ۲ هزار و ۳۲۶ زن و ۳ هزار و ۷۶۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند که ۶۷ درصد از آمار کل کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه فوق، این بدان معناست که هر روز در غزه ۴۲۰ کودک کشته یا زخمی می‌شوند. برخی از آن‌ها، نوزادان چند ماهه هستند.

صندوق سازمان ملل متحد، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، سازمان بهداشت جهانی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در خصوص تحولات غزه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است که بمباران‌ها خسارات بسیاری به مراکز بهداشتی وارد کرده و خدمات زنان و زایمان، نوزادان و کودکان به دلیل قطعی آب و برق، کمبود مواد غذایی و دارویی با اختلال مواجه شده است.

در بیانیه فوق تصریح شده است که در حال حاضر در غزه ۵۰ هزار زن حامله وجود دارد و با تعطیلی ۱۴ بیمارستان و ۴۵ مرکز بهداشتی، برخی از زنان در پناهگاهها، خانه‌ها و یا در میان آوار زایمان می‌کنند.

Share