با 120 رای موافق؛

مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه کشورهای عربی در مورد غزه را تصویب کرد

قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انساندوستانه» در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

 قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از فلسطین با ۱۲۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع تصویب شد.

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی در غزه آغاز کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پیش از این رای‌گیری گفت که رای مخالف به این قطعنامه «به معنای تایید این جنگ و کشتار بی‌رحمانه» است.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: میلیون‌ها نفر به هر جلسه رای‌گیری نگاه می‌کنند. تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.

در حالی که ۱۲۰ کشور جهان از جمله کشورهای عربی به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر درخواست برای آتش بس انسانی فوری و ارسال کمک‌ها به نوار غزه رای مثبت داده‌اند، تصویر منتشر شده از طرف سازمان ملل نشان می‌دهد کشور عراق در اقدامی عجیب به این قطعنامه ضد اسرائیلی رای ممتنع داده است!

عراق: رأی ما به اشتباه ممتنع ثبت شد 

نماینده عراق در سازمان ملل درخواست داد که رأی این کشور به قطعنامه کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل از ممتنع به آری اصلاح شود.

او گفت به دلیل خطا در سیستم رأی‌دهی دستگاه، رای این هیأت ممتنع ثبت شده است.

Share