در تالار حکمت صورت گرفت؛

جشن ازدواج ۳۱ زوج دانشجویی به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد

جشن ازدواج ۳۱ زوج دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مدیران دانشگاهی و دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن ازدواج ۳۱ زوج دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مدیران دانشگاهی و دانشجویان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، برای تمامی مزدوجین آرزوی خوشبختی کرد.

رئیس دانشگاه گیلان ضمن معرفی دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه دوستدار خانواده گفت: ما پیگیر ساخت ۲۱۰ واحد آپارتمانی متاهلی از سهمیه وزارت علوم برای دانشگاه گیلان هستیم و همانطور که سال قبل قول دادیم که مسکن متاهلی را در دانشگاه راه اندازی کنیم با همت واحدهای مختلف، از ترم آینده میزبان دانشجویان متاهل در ۱۸ خوابگاه متاهلی دانشگاه خواهیم بود.

نجفی در انتها هم با توجه به تقارن این جشن با سالروز میلاد حضرت زینب (س)، زندگی مشترک را شبیه پرستاری دانست و گفت: زن و شوهری که با هم زندگی می‌کنند در همه ابعاد زندگی باید پرستار همدیگر باشند.

حجت‌الاسلام علی محمد عباسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان؛ ازدواج دانشگاهی را ازدواجی آگاهانه، به هنگام و آسان دانست و گفت: سعی خواهیم کرد که ازدواج آگاهانه را در کنار همکارانمان ترویج دهیم.

وی همچنین از آمادگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه برای پذیرش مراجعه دانشجویان پسر و دختر در امر ازدواج خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا مقدمات ازدواج عزیزان دانشگاهی را فراهم کنیم.

شایان ذکر است ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه، کاشت ۳۱ نهال مثمر به اسم زوج‌های دانشگاهی، جاری شدن صیغه عقد یکی از زوجین به صورت نمادین، پرچم گردانی حرم امام رضا (ع)، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، کارگاه‌های آموزشی و اردوی تفریحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

Share