آیت‌الله فلاحتی: زوج‌های جوان فرزندآوری را جزو برنامه‌های خود قرار دهند

جشن ازدواج ۳۰ زوج دانشگاهی در دانشگاه گیلان برگزار شد+ تصاویر

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان به اهمیت فرزندآوری در فرمایش‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: زوج‌های جوان فرزندآوری را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن ازدواج ۳۰ زوج دانشگاهی با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

آیت‌الله فلاحتی در مراسم مذکور با تبریک و تهنیت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و ازدواج زوج‌های جوان، اظهار کرد: نشاط در زندگی بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از لوازم آن درک متقابل زوجین نسبت به همدیگر است.

وی، زن را موجود لطیف خدا دانست که به ظرایف زندگی توجه دارد و افزود: درک متقابل زوجین به برنامه ریزی نیاز دارد ضمن اینکه وجود برنامه معنوی نشاط‌آور است.

فلاحتی با بیان اینکه ورزش یکی از لوازم نشاط در زندگی است، تصریح کرد: ورزش به انسان نشاط و سلامتی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تلاوت روزانه قرآن توسط زوج‌های جوان تاکید کرد و گفت: قرآن اکسیر اعظم است.

وی با اشاره به ضرورت احترام انسان به استاد، بیان کرد: طبق روایتی؛ کسی که به استاد خود احترام می‌کند خدا به عمر و زندگی او برکت و معنویت می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی به اهمیت فرزندآوری در فرمایش‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: زوج‌های جوان فرزندآوری را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.

فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان هم در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به آیت‌الله فلاحتی، برای زوج‌های حاضر آرزوی خوشبختی و سلامتی کرد.

نجفی در ادامه یکی از دغدغه‌های مدیریت دانشگاه را تأمین مسکن متأهلی برای دانشجویان متأهل دانست و ابراز امیدواری کرد مدیریت دانشگاه بتواند در کوتاه مدت این مشکل را رفع کند تا انگیزه‌ای برای دانشجویان دیگر باشد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ازدواج دانشگاهی را ازدواجی آگاهانه و پایدار دانست و ابراز امیدواری کرد ازدواج دانشگاهی که با تجربه‌های علمی و عملی همراه است به عنوان نماد ازدواج آسان و به‌هنگام مطرح شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در پایان ضمن آرزوی شادی و زندگی پایدار برای زوج‌های دانشگاهی خواهان تلاش بیشتر مدیران و مسئولان برای ترویج ازدواج دانشجویی شد.

شایان ذکر است در این مراسم آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان مراسم صیغه عقد یکی از زوجین را به صورت نمادین جاری کرد.

ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه، کاشت ۳۰ نهال مثمر به اسم زوج‌های دانشگاهی و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

Share