گلایه رئیس شورای شهر رشت؛

انگار بازرسی در شهرداری رشت وجود ندارد | شاهد هرج و مرج در شهر هستیم

کارگرنیا با اشاره به اینکه واحد اجرائیات شهرداری هنوز راه اندازی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در رشت شاهد هرج و مرج های فراوان در همه موارد هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر رشت صبح روز یکشنبه ۷ آبان با حضور اعضای شورا و رحیم شوقی شهردار رشت برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد حسین واثق کارگرنیا خطاب به شهردار رشت با اشاره به اینکه واحد اجرائیات شهرداری هنوز راه اندازی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در رشت شاهد هرج و مرج های فراوان در همه موارد هستیم.

رئیس شورای شهر رشت بیان کرد: حضور دست فروشان در معابر، ساخت و سازهای غیر مجاز، حضور وانت بارها در کنار جاده ها و ورودی هایی شهر رشت، معضل ون کافه های بدون مجوز  کاملا مشهود است و شهرداری در این مسائل وظیفه خود را رها کرده است.

وی در مورد درآمد شهرداری نیز گفت: یکی از مراحل درآمدی ممیزی های املاک است، با توجه به پیگیری های صورت گرفته این مسئله هنوز اجرایی نشده است و فقط در حد حرف باقی مانده است.

رئیس شورای شهر رشت در مورد جمع آوری متکدیان بیان کرد: این افراد بومی نیستند و به صورت باند از استانها و شهرهای دیگر به صورت متکدی وارد رشت می شوند.

کارگرنیا با بیان اینکه بحث پل عابرپیاده جانبازان قصه پر غصه شهر رشت است که پاتوق متکدیان شده و حتی شهرداری در تمیز کاری آن نیز اهمال میکند، یادآور شد: باید گفت شهر رشت از نظر انضباطی صفر است، بازرسی‌ شهرداری فعال نیست و در عمل انگار بازرسی در شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیگیری شهرداری در طرح میثاق خوب است، افزود: اما قصور های دیگر شهرداری را نمی‌توان نادیده گرفت و باید این مسائل را مدیریت شهری بیشتر دقت و توجه کند.

رشت نیازمند افزایش رفتگر است

در ادامه حسن کریمی کرنق عضو دیگر شورای شهر رشت اظهار کرد: در این‌مدت مشکلات سراوان رو به کاهش است اما بحث زباله سوز خیلی زودتر باید انجام می‌شد.

وی گفت: تبدیل وضعیت برخی از نیروهای رفت و روب و فضای سبز و خالی ماندن شغل رفت و روب باعث شده است که شهر دچار چالش شود.

این عضو شورا  اظهار کرد: شهر رشت با توجه به مساحت و جمعیت نیاز به ۷ هزار نیروی رفت و روب دارد.

عذرخواهی شهردار بابت مشکلات شهر

در ادامه شوقی شهردار رشت اظهار کرد: مسائل و مشکلات شهر رشت بسیار بسیار بالا است و اگر کاستی هست ار مردم و نمایندگان مردم عذرخواهی میکنم.

وی در مورد هوشمند سازی شهرداری و استفاده از خدمات الکترونیک گفت: با راه اندازی هوشمند سازی شاهد حضور کمتر ارباب رجوع، کاهش ترافیک خواهیم بود و همچنین کارها به روز انجام شده و فساد کاسته خواهد شد.

شوقی اظهار کرد: همه تلاش خود را برای راه اندازی و هوشمندسازی مدیریت شهری به کار خواهم گرفت.

Share