کارگرنیا در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ارسال گزارش ترک فعل چند مدیر شهرداری رشت | تکلیف پل‌های عابر پیاده یکماهه مشخص شود

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ترک فعل برخی مدیران شهرداری رشت اظهار کرد: چندین مورد ترک فعل به دستگاه های ذیربط اعلام شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در جمع بانوان بسیج رسانه با بیان این مطلب که برای من افتخاری است که نخستین نشست با خبرنگاران در دوره ششم را با بانوان رسانه‌ای برگزار کردم، گفت: متاسفانه در همه بخش‌ها نارسایی‌های مختلفی وجود دارد و خیلی از مشکلات موجود به دلیل نبود وحدت بین مسئولین استان و مدیران غیر بومی بوده و این عملکرد باعث شده که شهر رشت و استان در خیلی از موارد به جای اولین‌ها جزء آخرین ها قرار گیرد.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه از سال ۸۳ پروژه ساخت کتابخانه مرکزی شهر رشت آغاز شده است، یادآور شد: متاسفانه هنوز این کتابخانه راه اندازی نشده و این برای مسئولین رشت یک ایراد بزرگ است.

وی در مورد تالار مرکزی شهر رشت نیز گفت: تالار مرکزی سال ۹۷ با حضور وزیر افتتاح شد اما متاسفانه به حال خود رها شده و حتی هزینه نگهداری آن نیز پرداخت نمی‌شود.

کارگرنیا با بیان اینکه آینده خوبی برای ارشاد رشت می‎بینم گفت: امیدواریم با تغییر تحولی که در ارشاد گیلان بوجود آمده است، تالار مرکزی راه اندازی شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که عقب افتادگی شهر رشت شده ترک فعل مدیران در ادوار گذشته بود. البته از زمان شروع کار شورای ششم چند مورد از مدیرانی که در شهرداری تکالیف و وظایف خود را انجام نمی‌دادند، شناسایی و گزارش به مراجع قضایی و نظارتی ارسال شد، زیرا آنها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و شورا نیز پاسخگوی مردم باید باشد.

کارگرنیا در مورد استفاده از خبرنگاران به عنوان کارشناس و مشاور در سازمان‌های وابسته به مدیریت شهری گفت: بسیج رسانه استان تفاهم نامه‌ای با شورا و شهرداری در این مورد تنظیم نماید تا انشالله بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری انجام دهیم.

وی در مورد وضعیت پل عابر پیاده رشت اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده حق الناس است و پیگیری آن تکلیفی بر گردن همه اعضای شورا‌ است. زیرا برای احداث پل‌های عابر پیاده هزینه‌های زیاد به شهرداری و مردم تحمیل شده است و این هزینه‌ها برای پیشگیری از تصادفات و حوادث صورت گرفت.

رییس شورای شهر رشت ادامه داد: برای پل‌های هوایی به شهردار رشت فرصت یکماه ای داده‌ایم تا وضعیت پل‌های عابر پیاده را تعیین تکلیف کند و اگر شهردار در این مورد تعلل کند تا استیضاح ایشان پیش خواهم رفت و مطمئن باشید اگر گزارش جامعی داده نشود و صحت گزارش مورد تایید شورا قرار نگیرد این مسئله منجر به طرح سوال از شهردار رشت خواهد شد

کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم قول‌هایی به مردم در زمان انتخابات داده بود گفت: ما همه بچه همین شهر هستیم و هر روز چشم در چشم مردم شهر قرار می‎گیریم برای همین به دنبال کاری هستیم که اثر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرکشی از محلات به صورت شو و نمایش نخواهد بود، گفت: میز خدمت برای حل مشکلات باید برپا شود اما در کنار این کارها چند کار بزرگ انجام دهیم.

کارگرنیا ادامه داد: اجرای طرح‌ها باید در زندگی مردم محسوس باشد و شورا به دنبال تحقق این هدف است. شهر رشت این ظرفیت را دارد که به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر ثبات مدیریتی در شهرداری گفت: اگر ایشان در همین مسیر باشد ما هم در کنارش هستیم.

Share