۵۰ اسیر در بمباران‌های اسرائیل کشته شده‌اند

ابومرزوق: حماس آماده آزادی گروگان‌های غیرنظامی است

موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس، به اسپوتنیک گفت: طرح انتقال اجباری فلسطینیان از نوار غزه به شبه جزیره سینا در همسایگی مصر امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابومرزوق که برای رایزنی با مقامات روسیه به مسکو رفته است، گفت: آنها [اسرائیلی‌ها] در نبرد در مرزهای غزه شکست خوردند و اکنون نیز در نبرد بر سر آوارگی اجباری شکست خورده‌اند. در نبرد اول، غرب به حمایت از آنها شتافت و در نبرد دوم، با کل وارد مقابله شدند.

وی در همین حال افزود: حماس آماده آزادی گروگان‌های غیرنظامی است اما به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه قادر به انجام این کار نیست. ما آماده آزادی همه غیرنظامیان هستیم، اما به وضوح به آنها گفته‌ایم که شرایط روی زمین اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. بمباران، قتل عام و ویرانی شدید وجود دارد. ما از تخریب ۲۵۰۰۰۰ واحد مسکونی، قتل بیش از ۷۰۰۰ نفر، حدود ۳۰۰۰ کودک صحبت می‌کنیم. آنها همه چیز، مردم و زیرساخت‌ها را بمباران می‌کنند و حرکت به سادگی غیرممکن است. ما نمی‌توانیم نجات جان آنها را تضمین کنیم.

این عضو ارشد حماس افزود که این جنبش نمی‌خواست از روز اول تشدید درگیری، اسیران غیرنظامی را نگه دارد، اما «شرایط لازم برای بازگشت آنها» مهیا نبود.

به گفته ابومرزوق، رژیم صهیونیستی «پیشنهاد بشردوستانه حماس را رد کرده و در بمباران‌ها حدود ۵۰ نفر از این اسیران کشته‌اند.»

Share