در گفتگو با «پاپ فرانسیس»؛

اردوغان: اسرائیل دست به کشتار جمعی در غزه زده | سکوت جهان شرم‌آور است

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو تلفنی با رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، حملات رژیم صهیونیستی به غزه به حد یک کشتارجمعی رسیده و سکوت جامعه بین‌المللی در این خصوص «شرم‌آور» است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) خود با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، از کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، به نقل از اردوغان نوشت: همه باید از تلاش‌ها جهت ارائه کمک‌های بی‌وقفه به غیرنظامیان بی‌گناه در غزه حمایت کنند.

اردوغان در ادامه تماس تلفنی خود با پاپ فرانسیس مجددا تاکید کرد که راه حل دائمی این مناقشه تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی حاصل خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه که کشورش اخیرا روابط با رژیم صهیونیستی را بهبود ببخشیده، لحن انتقادی خود را نسبت به حملات این رژیم علیه غزه افزایش داده و گفته است: حملات اسرائیل در غزه به حد کشتار جمعی رسیده است.

اردوغان، روز چهارشنبه نیز در نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه» در آنکارا، با انتقاد از مواضع کشورهای غربی، از مقاومت فلسطین حمایت کرد و گفت: حماس یک سازمان تروریستی نیست بلکه یک جنبش آزادی‌بخش است که برای نجات سرزمین و مردمش تلاش می‌کند.

او در ادامه اقدامات فعلی رژیم صهیونیستی را جنایات ضدبشری و کشتار جمعی در حق فلسطینی‌ها دانست و گفت: اسرائیل نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد حتی اگر آمریکا و غرب کنار آن بایستند.

جنگ در غزه در حالی وارد بیستمین روز خود شد که با ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و کمبود شدید امکانات، شمار شهدا رو به افزایش بوده و شرایط انسانی در این منطقه بحرانی شده است، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به مقابله با این حملات ادامه می‌دهند و القسام امروز یک بالگرد ارتش دشمن را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (پنجشنبه) از افزایش آمار شهدا به ۷۰۰۰ نفر که بیش از ۲۹۰۰ نفر از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

Share