به میزبانی شهرستان ماسال برگزار شد:

همایش آموزشی ایمنی در شبکه های توزیع برق برای کارکنان غرب استان

طی هماهنگی بعمل آمده از سوی دفاتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق گیلان همایش ایمنی در شبکه های توزیع برق، در شهرستان ماسال برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: کار در شرکت توزیع برق خصوصا در بخشهای عملیاتی واقعا سخت و طاقت فرسا می‌باشد زیرا ماهیت کار در این سازمان بگونه‌ای است که می‌بایست همواره برای مقابله با بحران‌ها و انجام خدمت بی‌منت به مردم شریف استان آماده باشیم.

مهدیزاده افزود: توصیه من به شما عزیزان برقکار و پیمانکار اینست که در حین انجام کار علاوه بر فرمان‌های مانور و دیسپاچینگ، خودمراقبتی را مدنظر قرار داده و حتما با رعایت کامل نکات ایمنی، کار بر روی شبکه‌های برق را انجام دهید زیرا وقتی این سلسله مراحل ایمنی بطور مرتب اجرا شود، خطر و ریسک بروز حوادث کاهش یافته و دیگر شاهد حوادث دلخراش نخواهیم بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در ادامه به موضوع اهمیت سرپرستی اکیپ‌های اجرایی در کنترل و نظارت شرایط و مراحل انجام کار پرداخت و گفت: نقش سرپرست اکیپ اجرایی با توجه به مسئولیتی که دارد در فرآیند انجام کار بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و می‌بایست در تمامی مراحل انجام کار در کنار اکیپ اجرایی حضور داشته و کمک و نظارتهای لازم را انجام دهد.

مهدیزاده گفت: هدف از ایمنی جلوگیری از انجام کارها نیست بلکه می‌بایست انجام کار با ایمنی پیشرفت بهتر و موثرتری داشته باشد و با توجه به اینکه مباحث ایمنی هنوز هم در دنیا جزء مباحث مهم و جدید است، در همین راستا نیز باید آموزش‌های لازم برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها جدی گرفته شود.
وی در پایان تاکید کرد: دوره‌های آموزشی و کنترل‌هایی که در بخش ایمنی انجام می‌شود باید حوادث برای همکاران را به صفر برساند و ضروری است استفاده و بهره برداری کامل از محتوای این قبیل برنامه انجام پذیرد.

همچنین قسمت موسی نیا مدیر توزیع برق شهرستان ماسال نیز در این همایش آموزشی خاطرنشان کرد: با توجه به پویا بودن سازمان‌ها و نهاد‌های خدمت رسان، بروز حادثه در آن‌ها محتمل می‌باشد و ما در هر بخشی که فعالیت می‌کنیم باید به ایمن بودن محیط کار خود اهمیت دهیم و به این فرهنگ و باور «اولویت اول کار با سعی بر رعایت ایمنی» توجه کافی داشته باشیم.

در این همایش آموزشی دوره امداد و نجات و نجات شخص حادثه دیده، دستورالعمل ثابت بهره برداری، نحوه انجام کار با سکسیونرهای فرمان از راه دور (مودم دار) برای برقکاران حاضر مورد ارائه قرار گرفت و همچنین تعدادی از سیمبانان برتر از حیث رعایت نکات ایمنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

Share