مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

۴۸ درصد مشترکین خانگی گیلان مشمول دریافت پاداش شدند

محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تقدیر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق به ارائه گزارش وضعیت مصرف برق استان از ابتدای سال تا کنون پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از سه میلیون کیلووات ساعت برق در استان مصرف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۰۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: پیک مصرف برق استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در تاریخ ۲۶ تیر اتفاق افتاد که رقم آن برابر با ۱۹۲۱ مگاوات بوده است و این عدد نشان دهنده کاهش ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت: در بخش نیاز مصرف کل استان شاهد افزایش بودیم و ۲۴ تیر سالجاری رقمی برابر با ۱۹۰۰ مگاوات برای مشترکین گیلانی ثبت شد که نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ رشدی حدود ۴.۶ داشته است و شایان ذکر می‌باشد که با همکاری مشترکین در تعرفه‌های مختلف از جمله مشترکین صنعتی، اداری، کشاورزی و خانگی بدون هیچگونه اعمال خاموشی این نیاز مصرف برق تامین و مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اضافه کرد: صنعت برق طی سالیان گذشته مشکل و چالش عمده‌ای در حوزه ناترازی تولید و مصرف برق داشته است که با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر، رفاه مردم در حوزه برق در فصل گرم تابستان تامین شد.

مهدیزاده اظهار داشت: پیک روزانه مصرف برق کشور در تاریخ ۲۴ مرداد سالجاری به وقوع پیوست و عدد آن برابر با ۵۹۸۵۸ مگاوات در کل کشور بود که این موضوع بیانگر رشد ۶.۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی دقیق و اجرای آن در سطح کلان و در استان گیلان با همراهی و همدلی مسئولان استان و مردم شریف گیلان موجب مدیریت هوشمند بار شد تا هیچگونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های جدید در کل کشور علاوه بر هزینه‌های بسیار بالایی که دارد، باتوجه به اینکه تنها در ماههای گرم سال مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهد گرفت به صرف و صلاح نخواهد بود و این موضوع ظرفیت مهم و حیاتی مدیریت مصرف از سوی مشترکین برای گذر از پیک تابستان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

مهدیزاده به نقش مهم لوازم سرمایشی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و افزود: در فصل گرم استفاده از این نوع لوازم در کل کشور بشدت افزایش می‌یابد و با اعمال راهکارهای ساده از جمله سرویس به موقع کولرها، استفاده از دمای آسایش (۲۵ درجه سانتیگراد)، عدم استفاده از آن‌ها در ساعات خنک‌تر شبانه روز و… علاوه بر کاهش چشمگیر بهای برق مصرفی، کمک شایانی به تامین برق پایدار خواهد کرد.

وی در پایان گفت: طرح‌های سال جاری وزارت نیرو برای مدیریت مصرف مشوق محور بودند که از جمله آن‌ها میتوان به طرح مهم تخصیص ۵ برابر پاداش به ازای هر کیلواتساعت کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال گذشته برای مشترکین خانگی اشاره کرد و در همین راستا ۴۸ درصد مشترکین خانگی گیلان شامل دریافت پاداش شدند.

Share