مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد:

افزایش چشمگیر سرقت سیم و تجهیزات برقی در شبکه های توزیع برق گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: سرقت سیم و کابل برق یکی از مشکلات عدیده این شرکت بوده و صنعت برق استان را در خدمت رسانی مطلوب به مشترکین با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد تقی مهدیزاده از مردم درخواست کرد، برای جلوگیری از سرقت سیم و کابل، شبکه توزیع برق استان را همراهی کنند، چرا که قسمت اعظمی از اعتبار موجود صرف ترمیم و بازسازی شبکه‌های مسروقه می‌شود.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: بدیهی است اگر این اعتبار حفظ شود قطعاً صرف بهینه‌سازی شبکه و تبدیل شبکه‌های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار و سایر اقدامات فنی موثر در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مشترکین خواهد شد.

وی اظهار کرد: سارقین شبکه و تجهیزات برق علاوه براینکه مانع خدمات‌رسانی امن به مردم میشوند، موجبات بروزخسارت‌های فراوان به شرکت توزیع برق و وسایل برقی مردم را فراهم می‌آورند.

مهدیزاده ادامه داد: حمایت مردم، کمک به حفظ منابعی خواهد بود که از طریق خود آن‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که دستور کارو تامین اعتبار برای ترمیم شبکه برق به سرقت رفته انجام می‌شود مشترکین در آن نقطه یک نصف روز و حتی بیشتر خاموشی خواهند داشت که همه این مسائل زیان‌ها و مشکلات زیادی را تحمیل و آثار منفی بر جای خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از مشترکین درخواست کرد: هرگونه خاموشی یا اتفاقات در حوزه شبکه برق را از طرق مختلف از جمله شماره تلفن ۱۲۱ و اپلیکیشن برق من به اینشرکت و شماره تماس ۱۱۰ متعلق به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع خاموشی اقدام شود.

وی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش سرقت درسال جاری به وقوع پیوسته و درسامانه اتفاقات شرکت توزیع برق گیلان ثبت شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خاتمه تاکید کرد: همراهی مردم و مشترکین به ویژه در اطلاع‌رسانی سریع و به موقع این قبیل حوادث کمک شایانی به پایداری شبکه‌های توزیع برق و تامین رفاه هم استانی‌های ارجمند خواهد شد.

Share