عباسی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند؛

معیار سنجش فرمانداران، شهرداران و دهیاران عملکرد و برنامه های آنان است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه این استان یکی از مقاصد مهمم گردشگری کشور است، گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداران و دهیاران در بخش مدیریت و ساماندهی پسماند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان اظهار کرد: گیلان با توجه به اقلیم، بارندگی، رطوبت بالا و جمعیت شناور و بی‌توجهی مدیران پیشین در بخش پسماند با چالش روبه رو است اما از یکسال گذشته عزم دولت مردمی سیزدهم بر رفع این معضل جزم شده است.

وی اظهار داشت: بافت شهری و روستایی گیلان به یکدیگر متصل و وابسته است و پاسخگویی در خصوص عملکرد شهرداران و دهیاران در ارتباط با مدیریت پسماند با فرمانداران است.

وی تاکید کرد: مسئولیت روستاها به عهده دهیاران است و همانند شهرداران ماموریت، مسئولیت و تکلیف قانونی دارند؛ اگر دهیار یا شهرداری در خصوص مدیریت و ساماندهی پسماند قصور کند فرمانداران شهرستان‌ها باید پاسخگو باشند که چرا در همپوشانی و انسجام بین شهرها و روستاها بدرستی عمل نکرده اند.

استاندار گیلان از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خواست، در اسرع وقت شهرستان‌هایی که بهترین و بدترین عملکرد را در مدیریت و ساماندهی پسماند داشته‌اند احصاء کند.

عباسی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظایف شهرداران و دهیاران در بخش مدیریت و ساماندهی پسماند است افزود: شایسته نیست چهره گیلانی که به زیبایی و بهره‌مندی از طبیعت الهی شهره است پیش روی گردشگران داخلی و خارجی حاشیه جنگل، دریا، رودخانه، معابر شهری و روستائیش با انباشت زباله خدشه دار شود.

وی ادامه داد: کاری به دولت‌های گذشته نداریم اما عزم دولت مردمی سیزدهم بر مدیریت و ساماندهی پسماند بویژه در استان‌های شمالی جزم است و من بعنوان عضوی از این مجموعه و با تعصب یک گیلانی نسبت به این موضوع وظیفه خود می‌دانم که این معضل را رفع کنم.

عباسی اظهار داشت: در این راستا از همه آنانی که می‌توانند یاری‌گر باشند دعوت به همفکری و همیاری می‌شود و جلوی سنگ اندازان و کارشکنان با جدیت می‌ایستیم.

وی نخستین قدم در اتصال حلقه‌های مرتبط در خصوص مدیریت پسماند را ترویج و آموزش تفکیک از مبدا عنوان کرد و خطاب به شهرداران و دهیاران تاکید کرد: باید بخشی از اعتباراتشان در این خصوص هزینه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز یک هزار و ۱۰۰ روستای گیلان کار تفکیک از مبدا زباله را بدرستی انجام می‌دهند گفت: امروز عملکرد حرف نخست را می‌زند و معیار سنجش فرمانداران، شهرداران و دهیاران عملکرد و برنامه‌های آنان است؛ لذا باید همه دست به دست هم دهند تا معضل دیرینه پسماند از استان رفع شود.

Share