نماینده عالی دولت در گیلان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند:

جلسه هفته آینده پسماند، در محل انباشت زباله سراوان رشت برگزار می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بزرگترین چالش استان که در سفر اخیر رئیس جمهوری نیز مطرح شد، موضوع پسماند است، گفت: جلسه ای هفته آینده در زمینه مدیریت عملیاتی پسماند در محل انباشت و دفن زباله سراوان رشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی عصر روز (یکشنبه) در ششمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اقدام عملی برای حل مشکل پسماند گیلان انجام نشده است، افزود: در جلسه شورای اداری استان در حضور آیت الله دکتر رئیسی این مسئله مهم را به عنوان ابرچالش گیلان عنوان کردم و هم اکنون لازم است اقدام عملی برای حل مشکل پسماند را از شهرستان رشت آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: شهرهای مختلف استان گیلان در زباله غرق شده و در این خصوص فرمانداران و شهرداران را مسوول چهره زشت شهرهای استان می‌دانم.

استاندار گیلان بیان کرد: مدیریت جهادی و انقلابی باید تحول مثبت در شهر، استان و کشور ایجاد کند، در حالیکه ما از مدیران در زمینه مدیریت پسماند اقدامات جهادی ندیده ایم.

دکتر عباسی تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران گیلان از امروز تا پایان هفته مهلت دارند اقدامات عملی و برنامه‌های عملیاتی برای مدیریت مشکل زباله و پسماند را انجام دهند، در غیر این صورت تصمیمات دیگری می‌گیرم.

وی ادامه داد: چطور ممکن است برای حل معضل پسماند در شهرستان لنگرود دستگاهی خریداری شود، ولی یکسال است که در انبار خاک می‌خورد و تاکنون هیچ استفاده‌ای از آن نشده است؟!

استاندارگیلان افزود: در کنار این اقدامات برای شهرهایی که در زمینه مدیریت و ساماندهی پسماند خوب عمل کرده اند، اقدامات تشویقی در نظر گرفته می‌شود و تخصیص اعتبارات برای پسماند بر اساس اقدامات مثبت شهرداران و فرمانداران صورت می‌گیرد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های گیلان به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند، تعدادی از اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان و فرمانداران شهرستانهای رشت، رودسر، لنگرود و تالش گزارشی از طرحهای عملیاتی نظارت و اجرا بر پروژه‌های در دست اقدام ارائه کردند.

Share