رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه:

مشکل روابط بانکی ایران و روسیه هنوز حل نشده | رفع مشکل حمل و نقل سرعت بسیار پایینی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رجب صفروف، رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با بیان اینکه اگر سه مشکل اصلی بین ایران و جمهوری فدرال روسیه را بتوانیم حل کنیم، روابط اقتصای ما بسیار گسترش پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: ما متأسفانه اطلاعات کمی از پتانسیل‌های یکدیگر داریم.

وی همچنین افزود: باید مارکتینگ خودمان را بیشتر کنیم تا این مشکل برطرف شود و اطلاعات بیشتری از ظرفیت‌های یکدیگر داشته باشیم.

رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به اینکه مسئله دوم اینکه ما و شما (ایران و روسیه) هنوز هم که هنوز است مشکلات روابط بانکی را حل نکردیم، تصریح کرد: عدم وجود یک سیستم مؤثر و دقیق بین بانک‌های ایران و روسیه بزرگترین مشکل بین ایران و جمهور فدرال روسیه است.

صفروف ادامه داد: متأسفانه نه شرکت‌های ایرانی و نه شرکت‌های روس نمی‌دانند مبالغ کارهای اقتصادی را چگونه به هم منتقل کنند و همین موضوع سبب بی‌اعتمادی می‌گردد.

وی همچنین اظهار داشت: ما مجبور هستیم از طریق ارمنستان، ترکیه و دبی این کار (انتقال مبالغ) را انجام دهیم و از روش‌های غیرمتعارف استفاده کنیم که مسبب یک ارتباط غیرمؤثر خواهد شد.

رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در پایان عنوان کرد: در نهایت مشکل آخر،  بین ایران و روسیه است که سرعت بسیار پایینی دارد و این موضوع نیز کار را برای ارتباط اقتصادی سخت می‌کند.

Share