تمام کارها باید در سه ماهه سوم سال 2027 یا تا پایان سال 2027 تکمیل شود

بلوسوف: ساخت راه آهن رشت-آستارا در ایران ۴ سال به طول می انجامد

فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه توافقنامه ای را برای ساخت آخرین بخش کریدور حمل و نقل بین المللی “شمال-جنوب” امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، آندری بلوسوف، معاون اول نخست وزیر روسیه در چارچوب مجمع بین المللی اقتصاد “روسیه – جهان اسلام: مجمع کازان” بیان کرد که ساخت راه آهن رشت-آستارا در ایران ۴ سال به طول می انجامد. طراحی پروژه در حال انجام است. راه آهن رشت-آستارا در سه ماهه سوم یا تا پایان سال ۲۰۲۷ به اتمام می رسد.

بلوسوف به خبرنگاران گفت: بر اساس توافقنامه، ساخت و ساز راه آهن رشت-آستارا چهار سال به طول می انجامد. طراحی و اکتشاف در حال حاضر در حال انجام است و ما برنامه ریزی می کنیم که تمام کارها باید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۷ یا تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

مجمع بین المللی اقتصادی “روسیه – جهان اسلام: مجمع کازان” از سال ۲۰۰۹ در پایتخت تاتارستان برگزار می شود و بستری برای تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان اسلامی است. این مجمع امسال در تاریخ ۱۸-۱۹ می در کازان برگزار می شود. ریانووستی شریک رسانه ای این مجمع می باشد.

Share