آقایی در بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از تغییر کاربری‌های غیرمجاز صوفیانده؛

۲ شهرک ۱۳ و ۱۴ هکتاری روستای صوفیانده و نوخاله غیرقانونی است

آقایی با بیان اینکه دو شهرک در این روستا به مساحت‌های ۱۳ و ۱۴ هکتار اقدام به ساخت و ساز‌های غیرقانونی نموده‌اند، گفت: حسب دستور ریاست کل دادگستری استان گیلان احکام صادره در این خصوص سریعا اجرایی شده و واحد‌های در حال ساخت و ساز نیز توسط متولیان قلع و قمع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در برخی اراضی کشاورزی روستای صوفیانده شهرستان صومعه‌سرا بازدید کرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه پایه اقتصاد استان گیلان بر محور کشاورزی است، تصریح کرد: در برخی اراضی کشاورزی و باغی در روستای صوفیانده شهرستان صومعه‌سرا، شهرک‌هایی با تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی احداث شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو شهرک در این روستا به مساحت‌های ۱۳ و ۱۴ هکتار اقدام به ساخت و ساز‌های غیرقانونی نموده‌اند، گفت: حسب دستور ریاست کل دادگستری استان گیلان احکام صادره در این خصوص سریعا اجرایی شده و واحد‌های در حال ساخت و ساز نیز توسط متولیان قلع و قمع خواهد شد تا این اراضی به صورت اولیه خود بازگردد.

آقایی در ادامه اظهار داشت: به زودی نشستی در دادگستری کل استان در خصوص چنین ساخت و سازهایی تشکیل شده و تصمیمات مهمی در آن اتخاذ خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه امسال سال رشد تولید نامگذاری شده است و همه عرصه‌های کشاورزی با نظارت جهاد سازندگی باید به امر تولید اهتمام بورزند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با متخلفین و کسانی که به اراضی کشاورزی تعرض می‌نمایند در چارچوب قانونی برخورد خواهد کرد.

Share