کارگرنیا در دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان؛

نگاه حمایتی به کودکان با هدف تربیت آینده سازانی اصلح | حمایت از فعالیت‌های کانون ضرورت دارد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به نگاه حمایتی همه جانبه نسبت به کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: یقینا مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در مباحث فرهنگی و اجتماعی متناسب با آنان، گامی موثر در تربیت آینده سازانی اصلح برای این سرزمین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امری مهم و یک ضرورت است.

وی با اشاره به عضویت کودکان و نوجوانان در چنین مراکزی افزود: با نگاهی کارشناسانه که در این مراکز نسبت به کودکان و نوجوانان معطوف می‌شود یقینا آموزش‌های بهتری در مباحث مختلف به آنان ارائه که منجر به پرورش و شکوفایی استعدادهای این بخش از جامعه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آمادگی شورای رشت به منظور حمایت از برنامه‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: اعضای شورای ششم رشت نسبت به مباحث مرتبط با فرهنگ دقت و توجه بسیاری دارند و از آن جایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در حوزه کودک و نوجوان بر عهده دارد، در این راستا آمادگی شورا و شهرداری رشت را به منظور همراهی و حمایت از این مجموعه اعلام می‌کنیم.

کارگرنیا با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری رشت می‌تواند با فضاسازی مناسب، در راستای معرفی برنامه‌ها و اهداف کانون پرورش فکری کودکان با این مجموعه همکاری داشته باشد، افزود: می‌توانیم از فضای تبلیغاتی سطح رشت به منظور جلب مشارکت‌های عمومی و آشناسازی بیشتر جامعه با فعالیت‌های کانون و همچنین راه اندازی فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی این نهاد در سطح رشت اقدام کنیم.

وی به عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت اشاره کرد و گفت: بنده نیز در دوران کودکی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت عضو بودم و خاطرات بسیار خوبی از برنامه‌های آن مرکز در ذهن دارم که بسیار ارزنده بودند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ویژه مسئولان به حوزه فرهنگ بالاخص شورای اسلامی و شهرداری رشت، از هم‌گامی کانون پرورش فکری با فن‌آوری‌های روز و پاسخ‌گویی آن به خواسته‌های نسل امروز سخن‌گفت و اظهار داشت: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، فعالیت‌های حضوری و نقش‌آفرینی در فضای مجازی از اهم برنامه‌های این روزهای کانون است.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌حال، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط کانون را به موازات فعالیت‌های مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، فراگیر (ویژه‌کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی یادآورشد و افزود: عرضه کتاب و محصولات فرهنگی به مخاطبان نیز در دستور کار قراردارد.

این مسئول فرهنگی درهمین زمینه، از خواسته‌های کانون برای اختصاص فضاهای مناسب جهت دسترسی مخاطبان به کتاب و محصولات فرهنگی کانون صحبت‌کرد و اشاره داشت: راه‌اندازی فروشگاه در شهرستان رشت یک اولویت برای ما است و نگاه فرهنگی مسوولان به ویژه اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت اثربخش و دلگرم‌کننده می‌باشد.

Share