امام جمعه رشت؛

برخی آقازاده‌ها بلای جان مردم و مدیران شدند | مسئولان، خود و فرزندان‌شان را کنترل کنند

امام جمعه رشت خطاب به همه مدیران و مسئولان گفت: به همه مسئولان توصیه می‌کنم، خود و فرزندان‌شان را کنترل کنند و اگر نمی‌توانند کنترل کنند از مسئولیت کناره‌گیری کنید و بدانند مردم بر اعمال و عملکرد مسئولان خود نظارت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به حقوقی که اقوام نسبی و سببی نسبت به یکدیگر دارند اظهار داشت: یکی از اموری که در سلامت و روان انسان‌ها بسیار تاثیرگذار است در واقع رعایت روابط اخلاقی و پیوندهای عاطفی است که در آیین مقدس اسلام تاکید شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رعایت احکام اسلام درباره روابط اخلاقی و پیوندهای عاطفی، از بیماری‌های روحی و روانی می‌کاهد تصریح کرد: بشریت امروز با وجود رشد و پیشرفت در عرصه صنعت و بالندگی در عرصه زندگی اما دچار افسردگی‌های فراوان است و به اذعان برخی روانشناسان علوم تربیتی، بخشی از این مشکلات روحی و روانی معلول همین زندگی صنعتی است و در ادامه خانواده از هم می‌پاشد البته ملت‌های اسلامی قدری از این آسیب‌ها دورند.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران نیز در سایه انقلاب اسلامی و جهاد مجاهدان و تلاشگران عرصه‌های دین و معنویت، قدری از این آلام‌ها و آسیب‌ها فاصله دارند به‌همین جهت ما قدردان نظام اسلامی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی آقازاده‌ها بلای جان مدیران شدند، خطاب به همه مدیران و مسئولان گفت: به همه مسئولان توصیه می‌کنم، خود و فرزندان‌شان را کنترل و مراقبت کنند و اگر نمی‌توانند کنترل کنند از مسئولیت کناره‌گیری کنید و بدانند مردم بر اعمال و عملکرد مسئولان خود نظارت دارند.

وی با یادآوری حمله آمریکایی‌ها به افغانستان در سال ۱۳۸۰ به بهانه مبارزه با تروریست و جرم و جنایتاتی که در این کشور مرتکب شدند گفت: امروز شبکه‌های تهی‌مغز و بی‌خرد معاند که فقط لاف می‌زنند و زمانی‌که چیزی برای گفتن ندارند سعی دارند با اظهارات باطل، روابط بین مردم ایران و افغانستان را خدشه‌دار کنند که البته موفق نخواهند بود و مردم مسلمان افغانستان با ملت و دولت ایران برادرند و در کنار هم هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه پیامبر اکرم(ص) و اتحاد امت اسلامی تاکید کرد: پیامبر اعظم(ص) همچون خورشید تابان بر گردن آحاد بشر حق دارد و امروز همه مدیون او هستند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) همچون طبیبی ماهر نسخه معرفتی و راه درمان همه دردهای بشریت نظیر فقر، جهل، ظلم و تبعیض، بی‌ایمانی و بی‌هدفی را برای بشر عرضه کردند و سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را تامین می‌کنند‌.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت اتحاد امت اسلامی افزود: امروز اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع از دزدی، زورگویی و دخالت‌های آمریکا خواهد شد البته آمریکا همچنان در حال ضربه سیاسی و اقتصادی به کشورهای منطقه است و جلوی چشمان مردم مظلوم سوریه اقدام به دزدیدن نفت سوریه می‌کند و داعش خونخوار را در اردوگاه‌های خود نگهداری کرده تا در وقت نیاز دوباره به میدان بفرستد.

وی با بیان اینکه اتحاد ملل اسلامی جلوی دخالت‌های قدرت‌های زورگو در امور داخلی و سیاست خارجی کشورها را خواهد گرفت ادامه داد: رهبری فرمودند دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را سرمشق قرار دهند، ضرر خواهند کردند چراکه این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.

امام جمعه رشت ضمن تقدیر از جوانان جهادی که برای رسیدگی و خدمات‌رسانی بیش از ۷۰ دندان پزشک به بیماران در مصلی رشت تلاش کردند افزود: از همه پزشکان، پرستاران و کسانی‌که در این عرصه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی میزبانس اجلاسیه پیرغلامان حسینی را افتخاری برای گیلان دانست و بیان کرد: از تمام کسانی که برای برگزاری این اجلاسیه تلاش کردند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

Share