امام جمعه رشت:

بر کیفیت نان نظارت جدی صورت بگیرد | احتمال درگیری داخلی در آمریکا وجود دارد

امام جمعه رشت، مسئولیت در نظام اسلامی را فرصتی برای خدمتگزاری دانست و تصریح کرد: مدیران اگر نمی توانند درد و رنج مردم را کم کنند، حداقل آنان را تکریم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و روز کارمند، اظهار کرد: مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید تراز باشند.

وی انقلابی و جهادی بودی، ولایتمداری، اخلاق مداری، دلداده ارزش ها بودن و تکریم مردم را از جمله ویژگی های مدیران تراز دانست و افزود: از مدیران انتظار داریم الگوی مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خویش قرار دهند و در انجام وظایف و مسئولیت ها کوتاهی و طمع ورزی نداشته باشند.

امام جمعه رشت، مسئولیت در نظام اسلامی را فرصتی برای خدمتگزاری دانست و تصریح کرد: مدیران اگر نمی توانند درد و رنج مردم را کم کنند، حداقل آنان را تکریم کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ امنیت مرزی ترکیه با عراق و سوریه تاکید فرمودند و خواستار حمایت از امت اسلام در منطقه شدند.

وی دخالت آمریکا در امور کشورها را با هدف تامین زیرساخت های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا در جریان جنگ اوکراین به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خود و جلوگیری از ابرقدرتی روسیه است و افکار عمومی جهان به این باور رسیده اند.

آیت الله فلاحتی، دولت آمریکا را منفور ملت ها دانست و یادآور شد: در تاریخ آمریکا جز جنایتکاری و جنگ افروزی و کشتار مردم بی گناه دیده نمی شود، اما این کشور امروز خودش دچار بحران های سیاسی شده و طبق پیش بینی ها احتمال درگیری داخلی وجود دارد؛ اگرچه خواهان گرفتاری مردم در هیچ کجای دنیا نیستیم، اما آمریکا باید طعم تلخ درگیری و ویرانگری را درک کند.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول برنج، از تلاش چند ماهه کشاورزان با وجود کم آبی ها قدردانی کرد و گفت: اگرچه با کمبود بی سابقه منابع آبی مواجه بودیم، اما برنامه ریزی خوب مسئولان موجب شد برداشت خوبی داشته باشیم.

امام جمعه رشت، بالا بودن هزینه شالیکاری را موجب کاهش رغبت کشاورزان برای ادامه کار دانست و عنوان کرد: مسئولان امر اقدامات لازم را جهت کم هزینه کردن کشاورزی در کنار جلوگیری از واردات بی رویه انجام دهند تا شاهد رونق کشت و کار باشیم.

وی همچنین به مسئله آرد و نان و اهمیت آن برای مردم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر تشدید نظارت ها در بخش توزیع آرد، باید بر کیفیت نان نیز نظارت جدی صورت بگیرد تا رضایت مردم جلب شود.

Share